1 image op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo , misschien een rare vraag ,
Ik en mijn broer hebben dezelfde medion pc , kan ik een met acronis true image 2010 gemaakte image van mijn broers pc , deze terugzetten op mijn pc .
We hebben beiden windows 7 .
Alvast dank .
Hans

Laatst bewerkt:
Als de pc's verder fysiek hetzelfde zijn (moederbord etc. hetzelfde) dan zal dat wel lukken. Vraag is alleen of je met de Windows activatie op termijn problemen krijgt, omdat je dezelfde Windows 7 op 2 pc's geïnstalleerd hebt.

Tijs.

Alles is identiek , heb geprobeert mijn broers image op mijn pc te zetten echter acronis geeft deze melding , Dit is niet het laatste volume van de image !!!!
Is dit de conclusie dat dat wat ik wil niet kan ?
Hans

Misschien maak je een fout bij het terugzetten. Ik vermoed dat Acronis het image in stukken gehakt heeft en je dan blijkbaar het laatste deel(-bestand) moet aangeven om terug te zetten, dus niet het eerste deel(-bestand) van het image.

Tijs.

Uit deze discussiedraad die precies over dezelfde melding lijkt te gaan (lees 'm gerust door, hier gaat het mis op dezelfde computer als waar het image van gemaakt was; het lijkt dus niet te liggen aan op welke pc je het image wilt terugzetten):

Er zit in true image een functie om de gemaakte back up te verifieren .
Kan jij kijken hiermee of de back up goed is ?
Hans

Tijs.

Die discussiedraad waarover Thijs spreekt is mi. iets anders
Mijn broer heeft de image ( waarvan ik een kopie heb op een usb-stick ) teruggezet zonder een foutmelding , waarom krijg ik dan de eerder genoemde foutmelding terwijl wij dezelfde pc's hebben ?
Hans

Voor mij blijft er nog steeds (ook gegeven de omstandigheden) alleen over dat er iets met die kopie van je aan de hand zou zijn.

Ik zou zeggen: Volg je eigen advies, en check het image op die memory-stick.

Tijs.

Ik kan die image niet verifieren omdat er geverifieerd wordt met de pc waar de image vandaan komt , wel weet ik dat de image van mijn broer even groot is als de kopie .

Hans

Ik kan je nu niet verder helpen.

Misschien hebben anderen nog tips.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan