1 ip-adres toelaten met htaccess

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo,

Ik ben met een site bezig waarin er bepaalde dingen van de gebruiker gelogd worden. Maar nu wil ik dat als ik die logfiletjes wil bekijken, dat ik dan niet de hele tijd hoef in te loggen bij mijn hosting server.

Die bestandjes zijn beveiligd door een htaccess bestandje, en mijn idee was om daar gewoon
Code:
allow from (ip adres)
erin te zetten. Daardoor kwam het er zo uit te zien:
Code:
order allow,deny
deny from all 
allow from (ip adres)

Maar dit werkt niet.

Eerst dacht ik dat ik een verkeerd ip adres had ingevuld, maar mijnip.nl en de log-filetjes zeggen allebij dat het ip-adres wat ik heb ingevuld wel goed is...

Heeft er iemand een idee??

Alvast bedankt!:thumb:

Hoi Martin,
Nu heb ik bar weinig verstand van htaccess, maar als ik het goed begrijp heb je dus via htaccess 2 voorwaarden voor die logfiles: (1) de algemene voorwaarde dat er een password opgegeven moet worden, en (2) de voorwaarde dat alleen jouw ip is toegestaan. Ergo: als (2) werkt, dan blijft nog steeds (1) overeind, dus er blijft gevraagd worden of je je username en wachtwoord wilt geven.
Richting oplossing ...
Is dat 'm bij toeval?
  • Wat misschien ook kan: gewoon de password-vereiste laten vervallen op (alleen) de logfiles-directory; is een check op het ip-adres daar niet voldoende?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik hoef er geen wachtwoord op, want dan zou ik ook niet per se een ip adres wel toelaten, maar gewoon elke keer weer dat wachtwoord invoeren. Het gaat mij er eigenlijk om dat ik alleen vanaf mijn computer toegang heb...

Dit is ook mede omdat ik een programma ervoor wil maken dat voor mij automatisch die log bestanden uitleest... met een wachtwoord wordt dat nog weer moeilijker...:confused:

Bedankt voor de hulp!:thumb:

Ik ben nu al iets verder, want ik heb op een site gelezen dat het uitmaakt of je "order deny,allow" of "order allow,deny" doet.

Maar nog steeds kom ik niet via mijn computer rechtstreeks in die map.

Ideeën??
Alvast bedankt!:thumb:

*EDIT*

Ik kan nu wel alle losse bestandjes ophalen, maar niet in de map zelf kijken...

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat op de server als default staat ingesteld dat indexen niet getoond mogen worden, of dat in de .htaccess is opgenomen:
Code:
Options -Indexes
In beide gevallen kom je er van afdoor in de .htaccess op te nemen:
Code:
Options Indexes
Test:
  • Op de server van bliksekaters.nl staat kennelijk de index-optie uitgeschakeld (en geen .htaccess te zien), bv. bliksekaters.nl/tests/ geeft: 043 Forbidden.
  • Even een .htaccess'je aangemaakt met Options Indexes, en in de bliksekaters.nl/tests/stylesheets/ map gezet: alleen hier staat de auto-index nu open.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Het werkt!!

Hartelijk bedankt!!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan