1 jaar garantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
ken iemand die haar comp is binnen 2 jaar kapotgaan. Het moederboord. Officieel heeft ze geen garantie meer maar volgens mij zo'n comp niet binnen 2 jaar kapotgaan.
 
Volgens de wet moet de leverancier het oplossen, ook als de garantietermijn is vervallen en je redelijkerwijs mag aannemen dat het apparaat na dat termijn nog goed behoort te functioneren.

Van een computer van 2 jaar oud mag je dat verwachten als die normaal behandeld is.
 
Heb je al gfekeken hoe lang het garantie termijn van het moederbord is. fabrieks garantie wil wel eens langer zijn dan de leverancier geeft, dan moet hij het oplossen.
Geeft de fabrikant één jaar garantie dan is het helaas pindakaas moet je zelf betalen.
Maar wie zegt dat het moederbord defect is wat zijn de problemen?
 
Maar doe eens vertellen, wat zou er stuk zijn dan, het moederbord is een iets wat ruime omschrijving namelijk.
 
Overigens kunt u ook na het verstrijken van de garantietermijn verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. Dat kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na de fabrieksgarantie die op veel producten zit. Het enige verschil is dat u dan degene bent die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. Zolang de garantietermijn nog loopt, ligt de bewijslast bij de leverancier.



In beide gevallen, tijdens of na de garantieperiode, moet u binnen twee maanden na constatering van het gebrek contact opnemen met de winkelier.


Bron: consumentenbond.nl

De vraag is alleen hoe je kunt bewijzen dat het probleem door normaal gebruik is ontstaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan