1 kb branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willeren

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hallo,
Ik ben bij me neefje bezig met zijn computer. Hij heeft er een tweedehands gekocht, met 1 cd-rom drive en 1 cd/dvd-rom/brander er in, een Atapi. Een tijdje geleden wilde hij een backup maken, maar dat deed het niet. Allerlei brandprogramma's geprobeerd, alcohol, clone cd, nero 5, 6 en 8. Een gratis programma van internet afgeplukt, maar niets mocht baten. Navraag leverde op dat de brander bij de eerste eigenaar het ook al niet deed. Ik de kast open gemaakt en de brander op master gezet en de andere op slave. Probleem opgelost dacht ik. Niet dus. De software, clone-cd, vindt de brander, geeft aan wat hij kan, wat voor merk enzovoort enzovoort. Als we willen branden wordt er aangegeven, dat de schijf leeg moet zijn. Maar die is leeg. Bij Nero krijg ik dat er geen brander is, alleen een image brander. Bij die andere programma krijg ik dezelfde melding als bij clone-cd. Ik heb verschillende schijfjes geprobeerd, maar telkens dezelfde melding.
Als ik wil branden vanuit mediaplayer, dan lukt dit. Alleen zijn de nummers dan 1 kb, en kan ik ze alleen op de pc afspelen, en niet op de cd/dvd speler, wat ik begrijp. Ik ga er dus vanuit dat de brander, lezer, dus niet stuk is. Want volle schijfjes wissen doet ie wel!!! Ik heb gekeken bij apparaatbeheer en daar staat dat het apparaat correct werkt. Ik heb ook nieuwe software alsnog geinstalleerd, zoals hier ook verder op de site staat beschreven. Ik heb dus een hoop tips van deze site gebruikt, maar ik kom er nu niet meer uit.
Zo een heel verhaal maar ik weet nu niet meer wat te doen. Heeft iemand nog andere ideeën??

Groeten Bart

Misschien helpt het door eerst alle (voor zover aanwezige???) "toegevoegde" (virtuele) branders en brandsoftware te verwijderen, m.a.w. bijv. Alcohol / Daemon en verzin het maar, eraf en alleen Windows en Nero overhouden...................?

Dat ga ik eerst proberen. Ik sta echt open voor alles.
Zo snel als het kan laat ik wat weten.
Bedankt voor je antwoord.

Groet Bart

Hoi Pasja,
Alles eraf gegooid. daarna geprobeerd met mediaplayer te branden. Helaas, hij brand maar 1 kb. Clone-cd geprobeerd maar het zelfde als voorheen.
Ik begin zo langzamerhand toch te denken dat de brander niet goed meer is. Maar dan zou die toch iets meer moeten kunnen branden en de cdtjes toch niet meer wissen als er wat op staat? :confused:

Als je bedoelt dat er muziek als data getracht wordt te branden, dan kan die ene Kb wel kloppen. Je zou dan eens moeten kiezen voor het maken van een "muziek CD". De bestanden worden dan automatisch naar .wav geconverteerd en dat levert wél een muziekcd op.

Maar ik kies in het menu voor audio cd maken.
Ik heb nog eens gekeken in bij "deze computer". Het valt me op dat er staat "dvd rw ramstation" in plaats van "romstation". Zou het daar mee te maken kunnen hebben? En hoe verander je de naam in "romstation".

Groeten Bart

Het is misschien een domme opmerking , maar je brand toch wel het muzieknummer en niet een snelkoppeling ?
Hans

Het zou kunnen dat er brandtools als Alcohol120 of Daemon op de computer staan of hebben gestaan. Die zou je dan eens helemaal moeten verwijderen en dan nog eens kijken.

Hoi Hans,

Nee hoor, het zijn geen snelkoppelingen die ik brand. Ik ben zeer fanatiek met back ups maken en wat er allemaal bij komt kijken. Dus ik daar kan ik wel mee uit de voeten. Alleen software en hardware matig ben ik niet zo een ster. Maar het had gekund, ben ik met je eens.

Hey Pasja,
Die heb ik er allemaal af gehaald, zoals je al eerder had geopperd.

Groeten Bart

Nou ik heb t effe gehad. Ik denk dat t nieuwe brander wordt. Ik gaat eerst vakantie houden. Bedankt voor jullie reacties en mogelijke oplossingen.

Groeten Bart

Nou ik heb t effe gehad. Ik denk dat t nieuwe brander wordt. Ik gaat eerst vakantie houden. Bedankt voor jullie reacties en mogelijke oplossingen.

Groeten Bart

Je had nog nieuwe drivers kunnen proberen.
Je had nog kunnen opstarten met een linux-cd (en kijken of je dan kan branden: dan weet je of het software, dan wel hardwarematig is)
Kan je trouwens wel gewoon cd's en dvd's opstarten met die speler?

Wellicht zit er wel fantastische anit-kopieer-software in het systeem....

Hoi Pasja,
Alles eraf gegooid. daarna geprobeerd met mediaplayer te branden. Helaas, hij brand maar 1 kb. Clone-cd geprobeerd maar het zelfde als voorheen.
Ik begin zo langzamerhand toch te denken dat de brander niet goed meer is. Maar dan zou die toch iets meer moeten kunnen branden en de cdtjes toch niet meer wissen als er wat op staat? :confused:

Wat is de extentie van die bestandjes van 1 kb? Als dat .cda is klopt het wel hoor. Dat zijn muziekbestanden. Kijk maar eens met een originele cd met verkenner naar de bestanden. Dan zul je hetzelfde zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan