• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 keer een model gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HugoWouda

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2014
In de bijlage vinden jullie een voorbeeld met betrekking tot mijn vraag over een bepaalde methode die ik moet hanteren in Excel. Ik heb 3 verschillende namen die het model van input moeten voorzien. Het model wil ik 1 keer opstellen maar moet alle 3 de opties apart uitrekenen en noteren zie het voorbeeld te verduidelijking. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe ik dit uit dien te voeren in Excel waardoor ik deze methode in een groot model kan toepassen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Hoi Hugo,

Ik heb het volgende bedacht... zie bijgaand bestandje.

Met vriendelijke groet,
Maarten

Bijlagen

Beste Maarten,

Ten eerste bedankt voor je reactie. Deze oplossing gaat niet werken voor mijn model. Ik heb, in blad 1 van excel, 1300 verschillende "namen" zeg maar, die bestaan elk uit 30 unieke gegevens. Deze gegevens vormen de input van een groot model. Mijn vraag is dus eigenlijk of je door middel van het opstellen van 1300 verschillende scenario's 1 model in kan laten vullen.. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel?

Met vriendelijke groet,

Hugo

Hiermee moet het lukken:

Code:
Sub M_snb()
   sn = Cells(7, 3).Resize(3, 6)

For j = 1 To UBound(sn)
      For jj = 2 To UBound(sn, 2) - 1
         sn(j, UBound(sn, 2)) = sn(j, UBound(sn, 2)) + sn(j, jj) * Choose(jj - 1, 0.1, 0.2, 0.4, 0.3)
      Next
   Next

Cells(30, 1).Resize(UBound(sn), UBound(sn, 2)) = sn
End Sub

Hiermee moet het lukken:

Code:
Sub M_snb()
   sn = Cells(7, 3).Resize(3, 6)

For j = 1 To UBound(sn)
      For jj = 2 To UBound(sn, 2) - 1
         sn(j, UBound(sn, 2)) = sn(j, UBound(sn, 2)) + sn(j, jj) * Choose(jj - 1, 0.1, 0.2, 0.4, 0.3)
      Next
   Next

Cells(30, 1).Resize(UBound(sn), UBound(sn, 2)) = sn
End Sub

PS. richt een gegevensblad altijd zo in dat je in VBA met currentregion kunt werken: gebruik altijd rij 1 en kolom A

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan