1 keer lange piep, 2 keer kort; niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
115
Goeieavond, mijn pc wil vandaag spontaan niet meer opstarten terwijl ik gister nog zonder problemen heb kunnen werken.

Als ik hem aanzet hoor ik 1 lange piep en 2 korte, wat volgens de lijstjes die ik op internet vond duidt op een videokaart probleem. Echter, ik had nog een videokaart liggen, splinternieuw, en heb die er dus even ingedaan. Maar het probleem blijft hetzelfde. Ik werk al dik een jaar met deze pc, zonder enige problemen en vandaag in eens dit. Iemand tips?

Moederbord; Asus A8n-SLI Premium
Videokaart (beiden); PoV GF8600GT 256mb PCIe
 
misschien krijgt je videokaart niet voldoende stroom door de pci-e stekker ??
 
het kan ook zijn dat er iets niet goed vastzit het hoeft niet perse de videokaart te zijn ik had het ook en bij mij lag het aan het ram geheugen. Het kan ook zijn dat tussen een van de slots een klein stofje zit.
 
chico dat hoeft niet ik had ook dezelfde beeps maar het lag eraan dat er een stofje in het slot voor mijn ram geheugen zat
 
Dat hoeft ook niet, maar meestal klopt het wel! Het is in ieder geval een goede indicator waar het aan ligt!
 
Dat had ik dus ook gevonden, maar volgens de beeps ligt het aan de videokaart en die heb ik vervangen gister. Ik zal de kast eens een keer goed schoonmaken, kijken of dat helpt.

Dat de kaart te weinig stroom krijgt lijkt me stug, ik heb op deze manier al meer dan een jaar zonder problemen gewerkt.
 
ik zou hem inderdaad schoon maken met een kwastje alle hardware eruit en ook alle slots schoonmaken
 
Om welke videokaart gaat het? Heb je wel de 12 volts stekker aangesloten? (indien nodig)
Zit de kaart wel goed in het slot gedrukt? Heb je de stekker van je videokaart gecheckt op breuk en/of kromme pinnetjes?
 
Ik heb het niet op kunnen lossen met het schoonmaken van het moederbord, dus waarschijnlijk was die gewoon overleden. Heb inmiddels een nieuw moederbord en processor aangeschaft en dat loopt weer als een trein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan