1 kleur werkt niet meer na Cartridge navullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik heb hier een HP Deskjet 710C en heb gister de kleuren Cartridge gevult.(geel, rood en blauw) Netjes alles volgens de handleiding gedaan. Test pagina laten afdrukken zag er perfect uit, daarna een aantal dvd-cover geprint geen prblemen. Nu wil ik vanmorgen weer wat printen, werk Geel opeens niet meer.

Hoe kan ik dat weer opgang krijgen?

En je heb niet teveel Geel gebruikt zodat ie nu op is?.

Maak je contacten eens schoon(beetje alcohol)

Ik heb ongever 8ml aan geel in de cardridge gedaan, dat is niet op na een velletje of 8 printen lijkt me. Ik had de contactpuntjes al schoon gemaakt en ook de printerkop met de reinigings vloeistof.

crash zei:
Ik heb ongever 8ml aan geel in de cardridge gedaan, dat is niet op na een velletje of 8 printen lijkt me. Ik had de contactpuntjes al schoon gemaakt en ook de printerkop met de reinigings vloeistof.

Weet niet welke kleur combinatie er is gebruikt, maar dan kan het snel gaan.

Heb je geen Reseve cardridge

Durf het haast niet voor te stellen.

Vergrootglas en naald ,zo krijg ik nog wel ens Cardriges aan de praat

Het meeste waren donkere afdrukken met weinig geel. Vergroot glas heb ik niet ben ik bang.:(

crash zei:
Het meeste waren donkere afdrukken met weinig geel. Vergroot glas heb ik niet ben ik bang.:(

Weet nie of je aandurft zonder?
kijk het hoeft maar een fraktie vocht(transpiratie)te zijn wat het kan veroorzaken.

Ik heb de cartridge nog maar een keertje in de reinigings vloeistof gezet en laat hem nu een tijdje weken.
Ik vind het alleen vreemd dat ie het gister perfect deed en nu ineens niet meer. Zou geel op zijn, dan zou je toch nog restjes moeten vinden op de testprint.

Laatst bewerkt:
crash zei:
Ik heb de cartridge nog maar een keertje in de reinigings vloeistof gezeg en laat hem nu een tijdje weken.
Ik vind het alleen vreemd dat ie het gister perfect deed en nu ineens niet meer. Zou geel op zijn, dan zou je toch nog restjes moeten vinden op de testprint.

Het zijn en blijven rare dingen die INKTBAKKEN

BANDIT123 zei:
Durf het haast niet voor te stellen.

Vergrootglas en naald ,zo krijg ik nog wel ens Cardriges aan de praat

Die naald zou ik zeker achterwege laten. Het zou kunnen, dat met het bijvullen een luchtbelletje ingeslopen is. Dan krijg je dit fenomeen ook. Probeer eens, met je injectienaald, de gele kleur te verijderen, en dan terug inspuiten. Volg nauwkeurig de handleiding.

vanzwam zei:
Die naald zou ik zeker achterwege laten. Het zou kunnen, dat met het bijvullen een luchtbelletje ingeslopen is. Dan krijg je dit fenomeen ook. Probeer eens, met je injectienaald, de gele kleur te verijderen, en dan terug inspuiten. Volg nauwkeurig de handleiding.
Helaas dat haat niet, er zit namelijk een soort spons in de cartridge die de inkt opneemt.

Ok, maar dat "sponsje" moet je toch vervangen bij een refill. Nu ja, ik ben zeker geen voorstander van die refills, maar, ik meen dit toch gelezen te hebben in een of andere gebruiksaanwijzing.

Ik zou niet weten hoe je het sponsje eruit moet krijgen zonder de cartridge te slopen. Ik heb ook diverse uitleg/handleidingen gelezen op het internet en in de handleiding die ik erbij heb staat het ook niet aangegeven.

crash zei:
Ik zou niet weten hoe je het sponsje eruit moet krijgen zonder de cartridge te slopen. Ik heb ook diverse uitleg/handleidingen gelezen op het internet en in de handleiding die ik erbij heb staat het ook niet aangegeven.

Nu ja, weet het ook niet, maar sponsje verdroogd, geen inkt meer er door? Zoals ik al gezegd heb, GEEN refills voor mij, maar iedereen zijn mening.

ik zou gewoon een beetje licht blazen op de opening van de gele cabin in de cartridge,
de kop meerdere malen afvegen met een wcpapiertje en vervolgens weer een printtest doen.

Het is niet gegarandeerd dat je kop het na refillen het weer direct doet!

Ik had Refill nog nooit geprobeert en had van iemand zo'n setje gekregen. Nu heb ik alles nog eens een nacht laten rusten, weer geprobeert helaas niets.Nu heb ik in paint even een geel vlak gemaak pagina groot en laten printen. Eerst kwam er niks, maar op de helft van de pagina kwam het geel lanzaam weer. Aan het einde werkte geel weer. Weer afbeeldingen geprint en het lijkt weer te werken.:)
Wacht het nog wel even af.

@whittey,
zoals ik aangaf werkte het eerst wel meteen.:)

Even ter extra info.
Bij HP schijnt het zo te zijn dat de printer 3 cartridges onthoud. Stop je dus een refill in je printer dan heb je kans dat de printer in "afdrukmodus"gaat. Dit betekend niet minder dan dat hij minder inkt gebruikt omdat de printer denkt dat de cartridge leeg is. (Welke kleur dan ook)

Dit hele verhaal is iig van toepassing op redelijk nieuwe printers. Ik denk dat jou 710 er nog buiten valt.:thumb: Dit was bij mij wel van toepassing. Dus heb ik nu 4 cartridges liggen waarvan ik er 1 elke keer weer hervul.:D

Het lijkt erop dat het probleem opgelost is.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan