• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 kolom met tekst 1 kolom met URL. Tekst moet Hyperlink worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlaggenmast

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Goedemiddag allen,

Ik heb een aantal cellen met tekst erin en daarnaast een aantal cellen met IP adressen die bij de cellen met tekst horen.
Nu zou ik graag de tekst willen behouden maar willen converteren naar Hyperlink zodat deze het juiste IP adres volgt.

Is dit met een relatief simpele handeling te doen of zal ik per rij het IP adres moeten kopiëren en achter de tekst als URL moeten hangen?

CEL A:
Naam

CEL B:
Omschrijving

CEL C:
IP adres (dit moet de URL achter cel A, B en C zijn)

Hopelijk is mijn vraag enigszins duidelijk.

Bij voorbaat dank!:)

Vlaggenmast,begin eens met het posten van een voorbeeldbestand (Excel) zonder gevoelige gegevens.

Hierbij een klein voorbeeldje.

Ik heb regel 2 een hyperlink gegeven van het IP adres dat erbij staat.
Uiteindelijk gaat dit om een bestand met ca. 3000 regels.

M.v.g.

Bijlagen

En #3 heb je al gezien?

Hoi Edmoor,

Opzich een prima link alleen kan ik hiermee niet de URL uit kolom C achter de tekst van kolom A,B en C hangen. Althans ik zie het zelf niet terug.
Wellicht moet ik een kolom D toevoegen om daar de combinatie te maken met =HYPERLINK en =TEKS.SAMENVOEGEN en vervolgens kopieeren naar A,B en C?

Probeer deze maar eens:
PHP:
=HYPERLINK(C2;A2&" - "&B2)

Zo simpel kan het dus zijn.. :shocked:

Hiermee kom ik er wel. Hartelijk dank!

:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan