• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 kolom niet mee laten sorteren met de andere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvelienDB

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2017
Het klinkt op zich weer eenvoudig maar ik kan het maar niet terugvinden op internet hoe ik het moet doen.

In tabblad 'MVERD DAMES' zou ik willen sorteren op kolom B, C, D, E of F. De corresponderende gegevens uit die andere kolommen moeten samenblijven, behalve van kolom A 'Plaats', die moet steeds 1,2,3 enz blijven. De waardes van de cellen van kolom A moeten dus als het ware geblokkeerd worden.

Het wil me maar niet lukken, kolom A blijft altijd mee sorteren op basis van de andere kolommen. :(

Alvast bedankt!

Bijlagen

Als je kolommen B:F selecteert en sorteert blijft kolom A toch onveranderd.
Of zoek je een ranking?

Als ik die cellen van kolom B t.e.m. F selecteer en dan aangepast sorteren doe op basis van 1 van die kolommen gaat het idd.

Is er ook een optie dat mensen eenvoudiger kunnen sorteren op de kolom naar keuze zonder dat kolom A mee veranderd? Dit omdat het bestand zal doorgestuurd worden naar ongeveer 100 mensen.

Wat bedoel je met "zoek je een ranking"? Het is de bedoeling om te kunnen rangschikken (en filteren) ja, wie het meeste punten/wedstrijden/ontmoetingen heeft gespeeld.

Laatst bewerkt:
Vul dan eens in kolom A de rang in zoals ze nu is.
Plaats 1 tem plaats 27
Is het niet het grootste aantal punten die rang 1 bekleedt?

Ik begrijp niet wat je bedoeld, sorry.

edit: Het is op zich niet heel belangrijk. De formules uit mijn ander topic waren het belangrijkst en als ik het zelf gesorteerd op punten doorstuur naar de anderen is er niet zo'n probleem. Als ze op iets anders willen sorteren zullen ze het zelf maar moeten doen via aangepast sorteren.

Laatst bewerkt:
Voeg een nieuwe kolom B in en sleep kolom C tegen A.

Het zijn nu twee aparte bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan