1 laptop komt niet in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rIVENJE

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Hallo,

Ik heb hier een laptop die is aangesloten op draadloos netwerk, en dit werkt perfect. De verbinding is beveiligd met een WEP-key en er is ook een computer direct verbonden met de router in kwestie. Een andere laptop krijgt sporadisch verbinding via een internet gate-way maar niet direct met het netwerk. Als die internet verbinding dan tot stand komt valt hij na +-5 minuten weer uit en zit ik weer zonder internet.

Ik snap niet hoe die laptop niet in het netwerk kan komen, het wachtwoord is correct ingevuld. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets werkt.

Heeft iemand suggesties wat ik kan proberen?

Kun je ons meer vertellen over de netwerkkaart en wat je gebruikt om verbinding te maken?

Bijvoorbeeld:
Prism 2 netwerkkaart on-board/usb/pcmcia
Toshiba netwerk utility/Windows netwerk verbinding/3rd party utility.

Ik gebruik de gewoon windows om de verbinding tot stand te brengen (XP) en de volgende netwerkkaart:

Am1772(tm) Wireless Chipset

Hij heeft het in het verleden altijd gedaan maar sinds een reset van de router, en een nieuw netwerk met 1 nieuwe laptop doet hij het niet meer. Alleen soms doet hij het wel even 5 minuten dus, via een internet-gateway. Ikzelf denk dat er iets met het IP aan de hand is, maar kan ook iets heel anders zijn.

Niemand een idee, of hebben jullie meer informatie nodig? Zo ja, wat dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan