1 Logisch station verwijderd alle 3 onbereikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

logan

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2002
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem en omdat ik niet percies weet wat de oorzaak is zal ik alles wat ik denk dat het kan zijn geweest maar vertellen.
Toen ik (twee weken geleden) Windows Xp Pro (sp2) opnieuw wilde instaleren (dit doe ik in het gemak altijd over de oude versie) had ik OA my documents and settings "gebackuped"op mijn F schijf.
Ik heb een 160 GB HD die als volgt is ingedeeld:

C: Windows en plugins enz_10 GB___NTFS
D: Programma's__________15 GB___FAT32
E: Games_______________35 GB___FAT32
F: Downloads___________100 GB___NTFS

Door een slordigheidje van mij werd Windows geistaleerd op de D schijf in plaats van de C schijf ik ben opnieuw begonnen heb windows op de goede schijf geintaleerd en heb daarna vanuit de nieuwste versie van windows de versie op de D schijf verwijderd (door de map WINDOWS en de map Documents and Settings te verwijderen)

Doordat in de nieuwe versie van windows, Adobe illustrator niet meer werkte heb ik dat programma opnieuw geinstaleerd (over de ouwe versie heen, zonder die eerst te verwijderen) Toen ik daarna het programma wilde openen werkte dat niet. toen ik probeerde de map op mijn harde schijf (op de D schijf) waar het programma in stond te openen liep explorer vast, waarna ik opnieuw wilde opstarten (een reboot helpt nog wel eens) wilde windows niet meer starten.

Ook de instalatie CD van windows Xp liep vast voordat ik iets kon doen. Ik heb toen geprobeerd met een knoppix cd op te starten (versie 3.7) en dat lukte. Alle schijven kon ik openen en alle bestanden zien behalve de D schijf die gaf een foutmelding.
Daarna werkte de instalatie cd van windows XP ook weer (mischien liep hij gewoon toevallig een keer vast tijdens het opstarten van het installatie programma want ik heb met knoppix niets veranderd waardoor de CD nu plotseling wel zou moeten werken)

Omdat het mij een goed idee leek om een schone start te maken heb ik mijn C partitie geformateerd met de instalatie cd van windows XP in datzelfde menu heb ik de D partitie verwijderd (ik dacht dat daar de fout zou zitten en vond het idee van een schone start wel goed) daarna heb ik Windows XP geinstaleerd op mijn C schijf.
Toen ik windows opstarte leek alles ok maar toen ik mijn F schijf wilde openen om de backup van de Documents and settings map te pakken kreeg ik de melding dat die eerst nog geformateerd moest worden.
Nadat ik opnieuw was opgestart met de knoppix CD kon ik daar alle bestanden wel gewoon zien staan (op de C,E en F partitie's, D geeft nog steeds een foutmelding)

Heeft iemand een idee wat er mis is gegaan en hoe ik dat op kan lossen?
Ik ben als de dood dat ik al mijn games, muziek en documenten kwijt raak.

Alvast bedankt

Je hebt als ik het goed heb zoiets al eens gedaan,hang je HD op een andere machine als slave .
Nu kan je 2 dingen doen
1 je kopieer naar andere HD de bestanden die je wilt bewaren
2 je kopieer de bestanden naar een andere partite op de bewuste schijf. en daarna formateer je die D en kan je de Files weer terug zetten.

Veel geluk

Hey Bandit,

Ik denk niet dat dat de oplossing is, al ga ik het wel proberen als ik weer gezond ben (heb nu koorts)

Ik heb het er met een vriend van me over gehad en die dacht dat het dat het kwam doordat ik die D partitie heb verwijderd, dat daardoor mijn hele extended partition onbekend is geraakt.
Ik ben geen expert als het om partities gaat (anders had ik dit probleem waarschijnlijk niet gehad) maar ik vermoed dat in het eerste logische station van de extended partition de informatie staat over alle logische stations, en dat ik dat dus verwijderd heb.

Ik zie dus in windows wel gewoon de goede indeling van van mijn laatste drie partities maar als ik ze wil openen vraagt ie of ik ze wil formateren.

Ik heb de harde schijf nu aangesloten als slave in een andere PC (deze) en het probleem blijft hetzelfde:

De schijf in station J is niet geformateerd
Wilt u de schijf nu formateren?

Het is nog steeds niet gelukt om bij mijn "verloren" bestanden te komen :confused:
Ik heb mijn D: schijf (zonder belangrijke bestanden) geformateerd om zo verschillende unerase programma's te kunnen testen maar niks heef nog sucses gehad...
Ik ga denk ik maar eens kijken of ik aan partition magic ofzo kan komen. Mischien dat dat iets uithaalt.
Iemand anders nog ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan