1 mail adres gebruiken op latop en desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
270
hey
Ik loop hier wat rondt zoeken maar ik kan niet echt een uitleg vinden.:confused:
hoe ik het voorelkaar krijg.

ik heb 1 webmail adres van syconia.
die gebruiken ik en mijn vrouw al jaren op 1 desktop.:thumb:

sinds kort heeft de vrouw een laptop...:rolleyes:

(yes de desktop eindelijk voor mezelf :p )

nu wilde ik het voor elkaar maken dat ze ook haar mail kan checken op de laptop via outlook 2003.
maar dan wel natuurlijk zo dat de orginele mail ook blijft binnen komen op de desktop.

want op 2 pc's een account instellen kunnen we wel :D

iemand een idee.. ik zag al wel allerlei ingewikkelde situatie staan over microsoft exchange
server... ik hoop niet dat dat werkelijk nodig is.:rolleyes:

ow btw.
de desktop draait op windows 7 en de lappie op xp pro.;)
allebeide voorzien van outlook 2003.

gr megablaster
 
Op de laptop instellen dat er een kopie op de server achterblijft.
Nadeel: wanneer ze weer mail binnenhaalt, na een paar minuten, komt de betreffende mail weer binnen.

Nadeel: wanneer je op de desktop als eerste de mail binnenhaalt, krijgt de laptop die niet meer.

Waarom geen 2e pop3 account bij je provider?
Elke machine zijn eigen mail.
Dus geen alias van het hoofdaccount, maar een 2e pop3 account.
 
Op de laptop instellen dat er een kopie op de server achterblijft.
Nadeel: wanneer ze weer mail binnenhaalt, na een paar minuten, komt de betreffende mail weer binnen.

Nadeel: wanneer je op de desktop als eerste de mail binnenhaalt, krijgt de laptop die niet meer.

Waarom geen 2e pop3 account bij je provider?
Elke machine zijn eigen mail.
Dus geen alias van het hoofdaccount, maar een 2e pop3 account.

bedankt voor reactie,

het idd niet de bedoeling dat mijn vrouw in de war raakt.
wat dat betreft kan ze erg ongeduldig zijn. en voor haar moet alles gewoon werken. anders vindt ze der nix aan.:rolleyes:

Een twee mail account, tsja dat werkt eigenlijk ook niet. ik wil juist voor haar het zo makkelijk maken zodat ze haar op twee plaatsen kan benaderen.
ik wil best voor me zelf een nieuw account aanmaken. maar dat lost haar 'ingewikkeld' probleempje niet op.

gr megablaster
 
Paul-RT heeft gelijk, al moet ik hem corrigeren.

Er is een optie aanwezig bij de accountinstellingen (geavanceerd) om een copie op de server te laten staan.
Aanvinken, en je kunt op allebei je machines alles naar binnen halen. (en versturen uiteraard)
Wel regelmatig via je webmail je inbox leegmaken, anders kun je niets meer verzenden of ontvangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan