1 of 2 netwerkkaarten nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik ben van plan (ivm huidige internetsnelheid van 20 Mbps) een nieuwe router (54 Mbps) aan te schaffen. Ik wil hem direct aansluiten op mijn desktop en dan mijn laptop draadloos er aan. Er zit een wireless LAN op de laptop ingebouwd: Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter. Klopt het dat ik dan geen nieuwe kaart voor mijn pc nodig heb (omdat ie rechtstreeks wordt aangesloten) maar wel een 54 Mbps kaart voor mijn laptop om zowel de internet- als de overdrachtssnelheid maximaal te krijgen? En heb ik dan dus een overdrachtssnelheid tussen pc en laptop van 54 Mbps?

Alvast Bedankt!

Van de modem ga je met 1 kabel naar de router.
Van de router met 1 kabel naar je desktop, op 1 bestaande netwerkkaart.
Van de router ga je draadloos naar je laptop, met 1 draadloze ontvanger in je laptop.

Is de laptop zonder extra kaart al geschikt voor draadloos ontvangen of moet er een aparte kaart in?
Is de router geschikt voor draadloos internetten?

Om je vragen te beantwoorden: zowel de router als de laptop zijn geschikt voor draadloos, maar de laptop heeft volgens de winkel een extra kaart nodig omdat ik nu maar 11 Mbps qua snelheid haal. Maar klopt het dat ik dan geen nieuwe kaart voor mijn pc nodig heb (omdat ie rechtstreeks wordt aangesloten) maar wel een 54 Mbps kaart voor mijn laptop om zowel de internet- als de overdrachtssnelheid maximaal te krijgen? En heb ik dan dus een overdrachtssnelheid tussen pc en laptop van 54 Mbps?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan