1 of meer lijnen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Ik heb een vraagje

Ik heb al meer dan een jaar naar volle tevredenheid een payserver bij Eweka, maar de laatste tijd heb ik het volgende probleem: Als ik met 4 lijnen aan het downloaden ben, is het internet supertraag. Ik heb het probleem opgelost door van 4 lijnen naar 1 lijn te gaan. Nu is eigenlijk mijn vraag wat het verschil is tussen 1 of meer lijnen. De snelheid van Eweka gaat dan niet achteruit (blijft 450 kbps).

Met vriendelijke groet,

Kruimeltje

Met welke programma download je dan?

Bij Newsleecher zorgen de lijnen elk voor een stukje van het hele bestand. Dus als je 4 lijnen gebruikt neemt lijn 1 het eerste deel van het bestand mee en lijn 2 het tweede etc.

Gebruik je Grabit dan neemt dacht ik elke lijn een apart bestand. Dus lijn 1 download download.part01 en lijn 2 neemt download.part02 etc.

Het is wel raar dat niet het maximale wordt gedownload met 4 lijnen. Bij mij verdeeld hij mijn downloadsnelheid over de lijnen die ik heb (dat is in Newsleecher en bij het gebruik van 7 lijnen, 3 van mijn ISP en 4 van Eweka)

Ewaka schrijft 004 lijnen voor, maar als je naar 8 gaat kan je niet sneller downloaden.

met dit progr. kan uittesten hoe goed of slecht je provider is en op welke tijden je dan wel moet download. speedtest.

Laatst bewerkt:
Je kunt maar 4 lijnen gebruiken, als ik er meer wil dan connecten die niet eens... :(

linux

Hoi,

bedankt voor de reactie. Ik download met Pan (Linux), en surf met firefox. Het vreemde is, dat het probleem er eerst niet was. Het lijkt wel of usenet van eweka alle bandbreedte 'opslokt'. Ik zit op newsreader25, misschien dat er meer mensen zijn die op newsreader25 hetzelfde probleem hebben? Wat ik ook raar vindt, is dat het surfen naar .nl sites, of sites die in zich in Nederland bevinden, redelijk snel gaan. Als ik naar (bijv.) www.gentoo.org ga, dan duurt het zelfs te lang (time-out).

Hopelijk kan iemand hier iets mee.

Groeten, Kruimeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan