1 pagina van een rapport afdrukken vanuit formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

polmansg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Hallo,

Bij mijn stage heb ik een Excel document geconverteerd naar een Acces 2000 database, met info over alle werkstations binnen de organisatie. Ik heb er ook een formulier bijgemaakt, zodat je slechts het PC nummer hoeft in te voeren, waarna je direkt alle benodigde info op het scherm krijgt. (kamer, wall-outlet nr., enz.)

Nu is het de bedoeling dat je deze info ook kunt printen. Het kan natuurlijk makkelijk door een knop te maken met de opdracht om het huidige record te printen, maar dan krijg je gewoon een soort van printscreen van het formulier. Het is de bedoeling dat dit uit een rapport gehaald wordt. Ik heb via de Wizard rapport maken een rapport gemaakt van de tabel. Waarna ik heb geprobeerd om via een opdrachtknop in het menu dit af te drukken. Ik krijg op deze manier echter een afdruk van het gehele rapport, het gaat er dus om, dat ik alleen het opgevraagde record uit het rapport print. Dus slechts 1 pagina, ipv alle 750.

Ik heb geprobeerd om een Macro toe te voegen, waarin ik de opdracht Afdrukken - Selectie heb toegevoegd. Als ik dan echter vanuit het formulier wil printen, krijg ik een fout, en stopt de macro, en wordt er niks geprint.

Simpelweg is mijn vraag dus, hoe kan ik slechts 1 pagina uit een rapport printen van uit een formulier.

alvast bedankt.

Hoi, ik veronderstel dat je wel iets van acces kent.

Kijk je heb een tabel. Daarvan maak je een Query. Gebruik deze query om je formulier te maken. Maak een filterquery voor de pagina die je op het ogenblik ziet. Maak een rapport aan en verwijs naar dit rapport(via gebeurtenisprocedure). Dit is misschien nogal onduidelijk, maar in bijlage vind je een eenvoudig facturatie programma. Bekijk het prog(Vooral de query's en formulieren en tabellen) en ik ben zeker dat je er uit geraakt.

Rudi

Blijkbaar is de bijlage niet toegekomen. ga nod eens proberen

Heb het gemaild. Als je eventueel de CD "Acces in je vingers" moest kunnen bemachtigen, daar kan je ook veel uit leren.Moesten er nog vragen zijn, dan zie ik ze wel.

kan de zipfile niet naar het mailadres zenden. Hoe gaan we dit oplossen. krijg van de gemeente Roermond een wijgering.

rudi

Ik heb tegen de mensen van helpdesk gezegd dat ze het mailtje ff moeten doorlaten... binnen een kwartiertje heb ik het... Oh, ik zie het nu al binnenkomen... Bedankt... Ik hoop dat ik er wat wijzer van wordt...

Moest je er nog niet uitraken, kijk dan eens naar de oplossing die ik gegeven heb aan Spina.
Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan