1 partitie met puppy linux erop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Ik wil op een oude computer van mij windows eraf halen en alleen puppylinux erop zetten.

Hoe doe ik dit? (dus maar 1 partitie met linux)..

Beetje afhankelijk, van wat die 'oudere computer' precies moet gaan doen, zou ik persoonlijk een andere distributie kiezen ;)

Het is gewoon een hele ouwe computer, draait nu windows 2k op, maar is ook sloom. Welk besturingssysteem raaden jullie dan aan?

Wat er met die computer moet worden gedaan?

Internetten, soort van outlook, tekstverwerken (office).

Laatst bewerkt:
Als je een Linux noob bent, raad ik je OpenSuse aan, je kan gratis het DVD ISO image 4,7 GByte downloaden (wel de 32 bit versie kiezen) en je hebt al wat je nodig hebt op je installatie schijf. Installatie spreekt voor zich, let er wel op dat je als Windowmanager KDE3.5 installeert, deze kan mischien nog te zwaar zijn.

Kubuntu (KDE variant van Ubuntu) werkt vanaf CD (64MByte) en heeft dus minder software aan boord en de installatie is niet zo vlot als OpenSuse. (Heb het eens geprobeerd voor de fun):rolleyes:

Kan je misschien enkele systeemspecificaties geven. Als W2k niet vlot draait zou ik Xubuntu nemen. Een lichte linux bistro, en de nieuwst (9.04) ziet er echt knap uit.

Kan je misschien enkele systeemspecificaties geven. Als W2k niet vlot draait zou ik Xubuntu nemen. Een lichte linux bistro, en de nieuwst (9.04) ziet er echt knap uit.

Persoonlijk zou ik Ubuntu niet snel een lichte distro noemen, met al zijn grafische meuk ;)

Dat was me even niet opgevallen! :shocked:

Al die verschillende soorten Ubuntu's ook :eek:

Waar is de tijd gebleven dat 1 distro gewoon alle window-managers mee leverde :rolleyes:

Puppy Linux, niets mis mee

Cornelis,

Is je probleem al opgelost? Ik werk zelf sinds kort op een van mijn oude machines met puppy linux waar alle andere distro's, inclusief Ubuntu e.a, weigeren te installeren. Puppy is lean & Mean en supersnel omdat de kernel in memory wordt geladen. Ben er erg tevreden over. Zelf gebruik ik ook Ubuntu. Als je de live CD laadt kun je via het menu je HD formatteren en puppy installeren. Zelf heb ik alleen problemen ondervonden bij het Dualboot installeren (wil een kleine Windows partitie aanhouden)

Laat even weten of je nog ondersteuning nodig hebt (wim.dukker@gmail.com)

Groet, wimduk

Iemand al eens naar lxde gekeken als window manager/desktop omgeving?
Kan je onder ubuntu/debian zo installeren en is echt heel lichtgewicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan