1 PC 2 werkplekken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiebeej

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Hallo,

Is het mogelijk om twee werkplekken te maken van 1 pc? Ik heb usb-ingangen genoeg, een vga en dvi ingang. Weet iemand een bepaalde software? Ik heb gelezen over Vspace of Ncomputing X300. Maar dat is een software die samen gaat met een soort kleine KVM-switch. Ik wil dit alleen via software doen. Heeft iemand een idee?

De thuis versie van windows ondersteund maximaal 1 gebruiker per keer. Enige optie zou zijn om over te schakelen op een server versie van windows en 2 thin clients aan te schaffen.
De gebruikerservaring zal minder zijn en voor de prijs van de hardware en software ben je meer kwijt dan een goedkope 2e pc.

Met software alleen gaat het helaas niet.

Is er dan ook een goedkope manier om met een kvm-switch 2 werkplekken te crëeeren? Ik las over een reverse kvm-switch maar dan kunnen de 2 werkplekken waarschijnlijk niet tegelijkertijd gebruiker maken van de pc, of is dat geen probleem?

Met de juiste switch kan je vanaf twee plekken werken. Heb het in de praktijk gezien maar heb geen idee welke switch. Het is meer een soort van splitter optie waarbij je alles wat je met de ene muis/keyboard doet op beide monitoren tegelijk ziet.

Ron

Hmm.. je zou toch verwachten na al die meuk aan programmatjes en tooltjes dat dit toch niet onmogelijk zou zijn. Misschien moet ik patent aanvragen hierop? :P

Het heeft te maken met de licentievoorwaarden van windows.

Het is licentietechnisch niet mogelijk om met 2 gebruikers tegelijkertijd onder een licentie te werken.
De hardware kan het in principe aan, echter de software staat het niet toe.

Het komt er op neer dat windows het niet toe laat om met twee gebruikers tegelijkertijd te werken.
De server edities van Windows staan dit wel toe, door middel van remote desktop bijvoorbeeld.
In dat geval zou je de computer als server moeten installeren en twee thinclients moeten aanschaffen (€30~€40).
Deze maken verbinding met de server en je zit met twee man op de server te werken.

Met software alleen kom je er helaas niet.

Jammer.. Maar bedankt voor de reacties!! Het is helemaal duidelijk. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan