1 PC aansluiten op 2 netwerken (lokaal netwerk LAN en internet met WLAN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoonen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2011
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik wil een computer aansluiten op twee netwerken (een lokaal netwerk + internet) met twee verschillende adapters (een LAN en een WLAN adapter). Geinstalleerde OS is Windows XP professional. Beide adapters zijn succesvol geinstalleerd.
Ik gebruik het LAN netwerk voor communicatie met twee andere computers (kassa's in winkel).
Het LAN netwerk doet het naar behoren. De gegevens van de kassa worden opgeslagen in de 'server' computer. Alleen het lukt me niet om de wireless LAN adapter van deze hoofdcomputer te verbinden met het signaal van de draadloze router. Het signaal van de router is ook beschikbaar voor klanten.
Het is erg belangrijk dat de netwerken strikt gescheiden blijven. De kassa’s moeten geen toegang tot internet krijgen en een buitenstaander moet via de wireless router uiteraard niet in mijn computer kunnen komen.

Ethernet adapter Local Area Connection 2:
Description: Nvidia nForce 10/100Mbps Ethernet
DHCP enabled: No
IP Address: 192.168.1.1.
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: (geen gegevens)
DNS Servers: 192.168.1.1

In het internet protocol (TCP/IP) van de Ethernet adapter Wireless Network Connection heb ik aangegeven dat het IP adres automatisch verkregen mag worden.
In het tabblad ‘Alternate configuration' heb ik 'User configured' aangevinkt en de bovenstaande gegevens ingevoerd.

Het zou zo toch moeten werken?

Ik zou er erg mee geholpen zijn als iemand de oplossing weet!

Wat is de functie van dat Wireless precies dan ? Is dat voor internet ?

Op je WLAN staat hij op DHCP (automatisch verkrijgen), dus alternate config. is overbodig, het is me dan ook een raadsel dat je hetzelfde IP nummer gebruikt als op je LAN adapter.
Persoonlijk zou ik klanten nooit toegang geven tot hetzelfde netwerk als waar je zakelijk zelf op zit, want 2 netwerkkaarten in je PC maakt het er niet veiliger op .. ik weet ook niet waar de kassa's op draaien, maar wat als je een virus binnen haalt (of een klant haalt die binnen of verspreid etc ?).
Is je WLAN ook beveiligd trouwens ?

De wireless is inderdaad alleen voor internet. Ik ben me bewust van de risico's, het WLAN is beveiligd met WPA-PSK. Inmiddels heb ik alternate config van de wireless adapter zoals je zei op automatic private IP address gezet. Helaas is het probleem dan niet verholpen... :-( Het lukt nog steeds niet om de draadloze modem te verbinden met het router signaal. Nog tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan