1 PC niet toegankelijk voor de anderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
De topics die ik heb gevonden bieden geen uikomst voor mijn probleem.

Het probleem:
1 van de 3 PC's kan niet benaderd worden door de rest, andersom is wel mogelijk (de niet te benaderen PC kan de andere PC's wel benaderen)

De configuratie: 3 PC's op router (internet werkt bij alle 3)
1) Laptop: Win XP (wireless WPA secured connectie)
2) Gewone PC: Win XP Pro (kabel; tevens een test gedaan met wireless functie)
3) Media Center: WinXP MCE 2005 (kabel)

Ping info
- Laptop kan niet pingen naar Gewone PC
- Media Center kan niet pingen naar gewone PC
- Alle andere ping mogelijkheden werken wel

Meer info:
- Alle Pc's hebben AVGFree virusscan draaien
- Op de Laptop en Gewone PC staat Windows Defender (Getest met aan en uit !!)
- Firewall van windows (Getest met aan en uit !!)

Ik heb de Gewone PC (degene die niet te benaderen is) ook met de router laten connecten met zijn wireless functie (ipv netwerkkabel); wederom werkt internet goed, heeft hij geen ip conflicten met de andere pc's maar is hij NIET te benaderen door de andere PC's (visa versa kan hij wel de laptop en de media center benaderen)

Netwerk instelwizard is op alle PC's meerdere malen uitgevoerd, met tevens reboots van alle systemen. Router dient als DHCP, de computers hebben echter geen ip conflicten.

Ik heb geen idee meer waar ik de oplossing in moet gaan zoeken :? , ik hoop dan ook dat een van jullie mij uit de brand kan helpen.

Bij voorbaat dank!

als je msn hebt kan ik wellicht even in die pc kijken via hulp op afstand, dat scheelt misschien een hoop tikwerk

Heb thuis een soortgelijk probleem, de WinXP pro notebooks zijn niet bereikbaar.

Door middel van deze stappen heeft de Media Center nu toegang, de laptop echter nog steeds niet

Stap 1
Ga naar je Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > rechtsklik op LAN-verbinding en kies Eigenschappen.
Stap 2
Kies in het tabblad Algemeen de voor de optie installeren.
Stap 3
Selecteer protocol en klik op Toevoegen....
Stap 4
Kies voor NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol en klik OK.
Belangrijk: doe dit op ALLE computers in je netwerk.

Hierna heb ik het volgende nog geprobeerd maar dit voegde niks toe, de laptop kan dus nog steeds niet communiceren met de gewone PC, de Media Center inmiddels wel.

Stap 1
Using Regedit.exe ...
Stap 2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
DWORD KEY "restrictanonymous" = 0
Stap 3
There are 2 enteries under restrict ; 1st is restrictanonymous and the other is restrictanonymoussam ; we have to change the value of both to 0
Stap 4
Then reboot. Notice that it lowers somewhat the security level for the anonymous logins on your XP Home PC.

BEIDE OPLOSSINGEN KOMEN UIT DE VOLGENDE THREAD:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1051102/0

het klinkt als een probleem die ik een x heb opgelost bij een kennis,De pc die niet te benaderen was had meerdere netwerk uitgange / hij had 1 lan kabel na de modem / en in 1 lan uitgang zat een soort haspeltje om zn laptop aan te sluite / wat ik gedaan had is simpel / de lan die niet gebruikt word ff uitzette en opnieuw probere, mischien heb jij ook meerdere lan uitgangen dus mischien de andere ff uitzette en opnieuw probere ,in somige gevallen helpt een simpel iets iets je kan ht altyd probere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan