De topics die ik heb gevonden bieden geen uikomst voor mijn probleem.
Het probleem:
1 van de 3 PC's kan niet benaderd worden door de rest, andersom is wel mogelijk (de niet te benaderen PC kan de andere PC's wel benaderen)
De configuratie: 3 PC's op router (internet werkt bij alle 3)
1) Laptop: Win XP (wireless WPA secured connectie)
2) Gewone PC: Win XP Pro (kabel; tevens een test gedaan met wireless functie)
3) Media Center: WinXP MCE 2005 (kabel)
Ping info
- Laptop kan niet pingen naar Gewone PC
- Media Center kan niet pingen naar gewone PC
- Alle andere ping mogelijkheden werken wel
Meer info:
- Alle Pc's hebben AVGFree virusscan draaien
- Op de Laptop en Gewone PC staat Windows Defender (Getest met aan en uit !!)
- Firewall van windows (Getest met aan en uit !!)
Ik heb de Gewone PC (degene die niet te benaderen is) ook met de router laten connecten met zijn wireless functie (ipv netwerkkabel); wederom werkt internet goed, heeft hij geen ip conflicten met de andere pc's maar is hij NIET te benaderen door de andere PC's (visa versa kan hij wel de laptop en de media center benaderen)
Netwerk instelwizard is op alle PC's meerdere malen uitgevoerd, met tevens reboots van alle systemen. Router dient als DHCP, de computers hebben echter geen ip conflicten.
Ik heb geen idee meer waar ik de oplossing in moet gaan zoeken :? , ik hoop dan ook dat een van jullie mij uit de brand kan helpen.
Bij voorbaat dank!
Het probleem:
1 van de 3 PC's kan niet benaderd worden door de rest, andersom is wel mogelijk (de niet te benaderen PC kan de andere PC's wel benaderen)
De configuratie: 3 PC's op router (internet werkt bij alle 3)
1) Laptop: Win XP (wireless WPA secured connectie)
2) Gewone PC: Win XP Pro (kabel; tevens een test gedaan met wireless functie)
3) Media Center: WinXP MCE 2005 (kabel)
Ping info
- Laptop kan niet pingen naar Gewone PC
- Media Center kan niet pingen naar gewone PC
- Alle andere ping mogelijkheden werken wel
Meer info:
- Alle Pc's hebben AVGFree virusscan draaien
- Op de Laptop en Gewone PC staat Windows Defender (Getest met aan en uit !!)
- Firewall van windows (Getest met aan en uit !!)
Ik heb de Gewone PC (degene die niet te benaderen is) ook met de router laten connecten met zijn wireless functie (ipv netwerkkabel); wederom werkt internet goed, heeft hij geen ip conflicten met de andere pc's maar is hij NIET te benaderen door de andere PC's (visa versa kan hij wel de laptop en de media center benaderen)
Netwerk instelwizard is op alle PC's meerdere malen uitgevoerd, met tevens reboots van alle systemen. Router dient als DHCP, de computers hebben echter geen ip conflicten.
Ik heb geen idee meer waar ik de oplossing in moet gaan zoeken :? , ik hoop dan ook dat een van jullie mij uit de brand kan helpen.
Bij voorbaat dank!