1 Pc uit netwerk heeft alleen lokaal verbinding, andere pc's werken prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dentren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Hallo,

Sinds een week of twee is er in ons thuisnetwerk een probleem opgetreden;
een van de aangesloten pc's heeft slechts verbinding met het lokale netwerk en niet met het internet, alle andere pc's hebben wel prima toegang tot zowel het internet als het lokale netwerk.

In totaal zijn er 3 pc's via de kabel en 1 laptop via het draadloze netwerk aangesloten aan de router, een Sitecom Wl-303 (300N XR). Opvallend is dat de pc die geen verbinding heeft op Vista draait, en de 2 met verbinding op xp. De laptop draait ook op Vista, en heeft (meestal) ook verbinding.

De pc is beveiligd met Norton 360 en een Vista firewall, maar het probleem lijkt niet bij de beveiliging te liggen, want met alles uitgeschakeld is er ook geen verbinding.

Aangezien ik zelf niet zo veel van routers weet, durf ik niet zoveel aan de instelling van de router te veranderen, omdat ik wil voorkomen dat alle verbindingen wegvallen. Op de (vista) pc heb ik wel al veel geprobeerd, zonder succes.

Nog een (belangrijk) detail, is dat het probleem al eerder is voorgekomen, toen is het na 3 dagen (vanzelf) opgelost, jammer genoeg was het probleem na een weekje alweer terug.

Hopelijk staat dit probleem in de goede categorie, en heeft iemand een oplossing,
alvast bedankt,

Niek

Heb je op de werkende computers ook Norton staan = deze wil nog wel eens roet in het eten gooien.

De laptop en de werkende pc's hebben Norton Antivirus, de niet-werkende Norton 360.. Daar zou inderdaad een probleem kunnen zitten.
Wat is een goede manier om Norton 360 volledig uit te schakelen om te kijken of het eraan ligt? Het is namelijk vrij lastig om instellingen te veranderen, laat staan het zomaar uit te schakelen.

Ik weet n iet of je Norton 360 op een cd-rom hebt,indien ja dan zou ik met een removal tool alles verwijderen en dan opnieuw proberen contact te maken met internet

Heb net Norton verwijderd, en hij doet het perfect! Vraag beantwoord.

Nogmaals bedankt upsidaisy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan