1 pc ziet de ander niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
712
ik heb een netwerk van 2pc's, 1tje met xp home en de ander met xp pro. Ik heb ze allbei op internet via een router, werkt allemaal goed. In het begin kon ik met beide pc's elkaar zien, en de bestanden kon ik onderling kopieren, plakken enz. Maar opeens (echt opeens) kan de pc met xp pro de xp home computer nog wel zien, maar niet benaderen, dan krijg ik de melding dat ik geen machtiging heb. maar ik kan wel op internet met die pc, en met de xp home pc kan ik wel de xp pro pc benaderen, en tevens de bestanden wijzigen enz. Ik heb gekeken of er niet ergens een vinkje bij bestands deling enz. staat zelfs de printern die ik gedeeld heb werkt gewoon. Hoe kan dit, en hoe los ik het op?
 
als het echt niet lang geleden is gebeurd en niets belangrijk onlangs is geinstalleerd kan je system restore doen...
Zo worden ALLE settings terug gezet zoals ze waren...


Anders moet je eens dieper zien:
Zijn de settings goed? Bestanden delen aan overal?
Heb je toevallig een authorization system toegevoegd en staat die pro niet op de lijst...

En ben je zeker dat je geen windows updates hebt uitgevoerd, of een firewall upgrade?


Tenslotte kan je natuurlijk ook een packet sniffer erbij halen die perfect je probleem in kaart kan brengen, maar dat kan moeilijker zijn
 
heb het zelfde ook eens gehad na een windows update zoals arre al zei (weet zogauw niet meer welke update) heb toen de netwerkwizard een keer opnieuw gestart en alles werkte weer
 
het is helemaal vreemd nu... Ik kan wel via windows media player liedjes afspelen via het netwerk. En via de optie bijbehorende map openen kan ik ook in de andere pc komen. Maar ik kan maar een paar mappen in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan