1 plaatje als pagina achtergrond, niet dit plaatje 6x naast/onder elkaar geplakt ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo30

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Is er een manier om 1 plaatje over de hele achtergrond van een pagina te maken, dus niet dat plaatje naast elkaar en onder elkaar geplakt. Er komt tekst over het plaatje heen.
Ik gebruik kladblok, heb ook dreamweaver en frontpage, maar ben daar niet zo heel goed in thuis.

Gaarne hulp .......

http://www.studiant.be/internet/html/hfdst2.asp

Misschien heb je hier wat aan.

Hoe groot is die foto eigenlijk (formaat). wat je namelijk zou kunnen proberen is het volgende.

Standaard webpaginas worden gemaakt zodat ze goed passen bij een resolutie van 800x600. maak deze foto dezelfde grootte. Als de foto kleiner is, krijg je inderdaad of randen of dat hij hem naast elkaar gaat doen.

deze code opnemen:
<BODY style="background: url(plaatje.jpg) fixed no-repeat;">

en plaatje.jpg vervangen door je eigen achtergrondafbeelding.

het gaat om een gif van 350 x 525, 111 kb

het antwoord met no repeat lukt wel maar dan vult het plaatje niet de hele pagina.
ik ga nog wel even knutselen.
ben ook al geen held in plaatjes bewerken, maar ik ga ermee aan de gang.

alvast bedankt

Wat je wilt is dat het plaatje zich automatisch aanpast aan de grootte van het browservenster. Dat is (op dit moment) nog niet mogelijk (mocht ik me vergissen, dan wordt ik graag gecorrigeerd :) ). Het zal waarschijnlijk mogelijk worden met het SVG-formaat, maar dat wordt nog niet door browsers ondersteunt en met de met de plug-in ook niet altijd.

Er blijven twee mogelijkheden over, of je maakt de grootte van het achtergrondplaatje (en daarmee je hele website) voor de meest gangbare resolutie (800 x 600 met no-repeat) en je neemt de randen voor lief, of je neemt een achtergrond zonder voorstelling. Dit is een plaatje van een paar pixels bij een paar pixels, die wel herhaald wordt en naadloos op zichzelf aansluit, waardoor het lijkt of je een egale achtergrond hebt.

Kijk even op de site van je naamgenoot lejoo. Klik links in het menu op achtergronden, daar staan voorbeelden, die je ook kan downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan