1 primary kaart en physx kaart. wat is het nut?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinberto

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
dag,
ik heb een vraagje, ik zie vaak mensen met pc's die een nvidia kaart als primary hebben en nog een voor physx, wat is hier in principe het nut van?
krijg je veel improvement in de prestatie? en fps in games?

momenteel bezit ik zelf een gtx 570, als ik er een gtx 460 of gtx 260/275 voor physx in doe, wat is dan het verschil in prestatie?

m.v.gr. Reinberto

verdere pc specs:
i7 3770k
16gb ram 1600mhz
2tb hdd
gtx 570
650watt corsair

als je een game hebt die physx ondersteund, dan worden de special effects afgespeeld met meer fps, vanwege dat die dan gedeeltelijk of helemaal worden berekend door de physx kaart.

dag,
ik heb een vraagje, ik zie vaak mensen met pc's die een nvidia kaart als primary hebben en nog een voor physx, wat is hier in principe het nut van?
krijg je veel improvement in de prestatie? en fps in games?

momenteel bezit ik zelf een gtx 570, als ik er een gtx 460 of gtx 260/275 voor physx in doe, wat is dan het verschil in prestatie?

m.v.gr. Reinberto

verdere pc specs:
i7 3770k
16gb ram 1600mhz
2tb hdd
gtx 570
650watt corsair

vrijwel niks er zijn vrij weinig games die gebruik maken van physx en momenteel zijn er genoeg processors die physx prima aan kunnen zonder al teveel lag te krijgen
physx heb je dus altijd ook al heb je een AMD kaart en in dit geval heb je een Nvidia kaart een dedicated Physx kaart zal hoogstens 10fps schelen
niet een extra videokaart als je het mij vraagt!

is het mogelijk dat ik bv. zeg dat ik mijn processor de physx laat berekenen en mn video kaart de rest? want gezien ik veel met gta IV zit te modden en groten deels graphical mods, waardoor je meer physx/shaders ook gebruikt. mn processor is maar 15 % loaded wanneer ik gta draai, dus is het dan mogelijk om 50 % van de cpu toe te wijzen om physx te berekenen? zou dat uberhaupt wel extra fps opleveren?

dan moet je volgens mij in het spel zelf gaan lopen rotzooien ik heb daar niet echt verstand van heb gta IV niet...

ik heb op gezocht dat gta IV geen physx gebruikt, maar gta 5 waarschijnlijk wel, en ze zeggen ook dat je met games tot 10 fps meer kan krijgen als je een dedicated physx kaart gebruikt, maar sli werkt nog beter dan dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan