• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 radio button per regel selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeannette22

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Ik wil graag een signaleringslijst maken.
Per regel staat een vraag waarbij een keuzerondje geselecteerd (uit 4 mogelijkheden) moet worden. Dit wil ik doen met behulp van radio buttons.
Op de volgende vraag moet weer uit 4 mogelijkheden een radio button geselecteerd worden.
Dan komt de derde vraag enz.
Dus bij elke te lezen regel is steeds 1 radiobutton geselecteerd en blijft voor die regel dus geselecteerd.
Hoe moet ik dit doen?????
Het lukt nu alleen om in totaal 1 button geselecteerd te krijgen. :shocked:

Jeannette22,
Dat kun je doen door de buttons in een groepsvak te plaatsen. Als je de werkbalk Fomulieren voor de dag haalt dan staat het icoon voor een groepsvak links boven. Overigens kun je de benaming "Groepsvak1" enz. weghalen.

Om het groepsvak komt een lijn te staan. Dat wil ik eigenlijk niet! Kan deze lijn weg???

Ik wil iets maken als: zie bijlage!!!
Ik krijg het niet voor elkaar dat er maar 1 rondje per regel geselecteerd mag worden.
Ook wil ik geen lijn om het groepsvak. Wie kan mij helpen????

Bijlagen

De lijn om een groepsvak kun je niet weghalen.
Verder is het zo dat je er niet voor kan kiezen om, na het selecteren van een van de rondjes, de anderen te blokkeren.

Maar het verschil tussen een radiobutton of een keuzevakje is och dat je radiobuttons steeds 1 vakje kunt kiezen en bij een keuzevakje meerdere mogelijkheden hebt????

Iemand een ander idee, zodat hetgene ik graag wil bereiken ik toch voor elkaar krijg???:( :(

Jeannette22,

Je zult het toch met een groepsvak moeten doen. Als je dit niet doet moet je alles handmatig gaan programmeren. Ik zeg niet dat het niet kan, maar alles wat je dan zult moeten schrijven, zit eigenlijk al in het groepsvak ingebouwt.

Ik heb de regels hoger gemaakt omdat een groepsvak het ander niet mag overlappen
anders gaat de knop moeilijkdoen met een andere regel.
Verder heb ik de lijntjes van een regel dik gemaakt om er het lijntje van een groepsvak in te verstoppen. Een groepsvak loopt nu van kolom A t/m kolom J.

Ik heb alvast een gedeelte gedaan. Kijk eens wat je er van vindt.....

Koosl.

Bijlagen

He, bedankt Koos. Zo kom ik alweer een beetje verder.
Het gaat wel een beetje ten koste van de opmaak. Maar het is wel wat ik zoek :thumb:
Bedankt!!!

Jeannette22,
Wil je de vraag op opgelost zetten?
Veel succes met het programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan