1 record combineren in 1 regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloppie1802

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
4
Hallo Allemaal,

Probleempje waar ik niet 1, 2 ,3 uitkom.
Ik heb een tabel (overdracht) hierin staan een aantal zaken beschreven in 3 kolommen (afdeling1, afdeling2 en afdeling3), deze zijn verdeeld over de ochtend, middag en nacht.
Nu is mijn bedoeling om door middel van een button een opdracht te geven om de tekst in de 3 kolommen te combineren in 1 kolom en dan over de gehele dag.

Dus van:
Afdeling1 Afdeling2 Afdeling3
ochtend
middag
nacht

Naar:
Afdeling1 Afdeling2 Afdeling3
dag

Het liefst naar:
totaal
dag (tekst van afdeling1, afdeling2 en afdeling3)

Ik kom er niet, wie o wie..
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Maak eens een voorbeeldje van hoe zo'n tabel er uitziet.
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Maak eens een voorbeeldje van hoe zo'n tabel er uitziet.

Zie plaatje.

tabel.jpg

Ik heb een originele tabel, wat ik wil en wat ik uiteindelijk wil.
Dus uitdraai van 1 dag in 1 tekstregel (record)

Groetjes,

Johan
 
Zou je 1) niet meer nodeloos willen quooten en 2) op basis van regel 1 de overbodige quoot uit je berichtje willen verwijderen?
Is dat overigens alles in je tabel? Waarom doe je dat dan niet in Excel? dat is daar veel beter voor geschikt; in Access is het erg lastig om gegevens uit verschillende records te combineren; je moet een repeterend gegeven hebben op basis waarvan je kunt 'verzamelen', en dat zie ik niet. Behalve dus als dit alle records zijn, maar zoals ik al zei: gaat veel beter in Excel dan in Access.
 
Hey Michel,

Het zit in een wat uitgebreider systeem in Access, om het makkelijk te maken als voorbeeld heb ik het zo aangedragen.
Ik weet dat het zeer lastig is in Access, vandaar dat ik hier ook de vraag stel.
 
Ik krijg het ook in een query niet voor elkaar..Ik weet niet wat ik niet goed doe..
 
Maak een voorbeeldje, want zeker als de tabellen uitgebreider zijn, heeft het geen enkele zin om nu iets te verzinnen. Dat gaat dan toch waarschijnlijk niet werken in de echte db.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan