1 record van rapport emailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlys1

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
ik wil een 1 record van een rapport emailen.
via het formulier waar ik mijn gegevens heb ingevuld heb ik een knop gemaakt om dit formulier via een rapport te emailen.

alleen krijg ik telkens alle records van het rapport.

als ik het wil printen is er geen probleem.
maar via de mail zit er bij de macro geen optie om het huidige ID te selecteren.

wie weet het antwoord

mvg
vlys1

De recordbron van een rapport bij emailen is een beetje anders dan bij afdrukken, waar je het filter 'mee kunt nemen' van het formulier. Bij het emailen is het (afhankelijk van de methode die je gebruikt) nodig om een paar extra handelingen te doen. Mag je eerst vertellen hoe je het nu doet :)

het formulier bestaat uit een formulier met een subsubformulier die uit 2 query's komen.
het rapport bestaat hier dus ook uit.
het formulier heeft 1 uniek veld (bestelID) wat ook gekoppeld is aan het subformulier.
vervolgens heb ik dus een knop in het formulier gezet via een macro de functie emailen.
(databaseobjectverzendenviaemail)

Bij SendObject (vergeet de macro, en maak een Gebeurtenis via VBA raad ik je overigens aan) verstuur je in beginsel alles wat achter het rapport hangt. Wil je het actieve record, dan zul je het rapport eerst moeten openen (met het filter van het formulier) waarna je het SendObject kunt geven; nu wordt het actieve record gemaild. Daarna kun je het rapport weer sluiten. Of je dit kunt doen via een macro? I don't know and I don't care :) Ik haat macro's en doe dus alles via VBA.

zou je mij daar een voorbeeld van kunnen geven hoe ik dit in VBA moet opstellen.
ik ben niet thuis in VBA.
graag zou ik het ook als PDF willen versturen.

mvg
vlys1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan