1 record vet printen in Access rapport.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudhelp

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2014
Hallo,

Ik zou graag in een Access rapport 1 regel (record) vet willen afdrukken.
Althans, de records die ik selecteer, daar deze belangrijker zijn dan andere.

Is dit mogelijk, of niet?

Als ik 1 record selecteer en op "bold" druk, wordt ALLES vet.

Groet,
Ruud.

Leg even uit wat je bedoelt want ik snap 't niet. In een rapport selecteer je niks, en dus is er ook niks vet te zetten; een rapport laat een selectie van je gegevens zien, en that's it.

Je zal dan een criteria moeten hangen aan de records die je belangrijk vind. Je kan dan mbv automatisch opmaak of een vba code zeggen: als veld1 ja is dan moet veld2 in bold worden weergegeven.

Ik zou het zeker niet met VBA doen, maar inderdaad met Voorwaardelijke opmaak. Enige voorwaarde is dus dat je een veld hebt waarop je het criterium kunt baseren. Dat kan een selectievakje zijn, of een waarde in een ander veld. Het veld hoeft niet zichtbaar te zijn op je rapport, maar moet er wel op staan.

Ja, ik heb inderdaad weinig info gegeven. Ik ben ook (nog) niet zo'n geweldenaar in Access hoor.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel:

Ik heb een (eenvoudige) tabel gemaakt met gegevens.
In het rapport wil ik die gegevens printen, en sommige records wil ik vet uitprinten.

Als ik in de tabel een record selecteer en op "bold" druk, dan worden alle records vet.

Ik begrijp al een klein beetje wat de bedoeling gaat zijn, ik moet een extra veld toevoegen (selectieveld) wat ik aanvink als ik vet wil printen.
Maar hoe geef ik vervolgens aan dat er vet geprint moet worden als ik de selectie aanvink (want alleen aanvinken is natuurlijk niet genoeg).

Bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Ruud.

Laatst bewerkt:
Ik zie al een zinnetje dat ik eigenlijk niet hoopte te zien in je antwoord...
Als ik in de tabel een record selecteer en op "bold" druk, dan worden alle records vet.
Je werkt blijkbaar rechtstreeks in je tabel, en dat is niet handig. Eigenlijk is het totaal ongewenst, maar dat klinkt zo onvriendelijk :). Maar zo moet je het dus wel lezen.

Tabellen zijn niet om in te werken, die bevatten alleen je gegevens. Steek dus ook geen tijd in het opmaken ervan, want het is peerlen voor de zwijnen!
Maak daarentegen formulieren op basis van je tabellen en werk daarin. In formulieren kun je ook veel meer regelen dan in een tabel. Zo heb je dus Voorwaardelijke opmaak tot je beschikking, wat je nodig hebt voor het gewenste resultaat.
Daarnaast kun je vanuit een formulier een rapport openen, en de filtering van het formulier meenemen naar het rapport.
En dan ben je er volgens mij al.

Ja, wat ik al zei, ik ben geen hoogvlieger in Access.

Ik ga proberen te doen wat je aanraad, en hoop binnenkort een leuke database te bezitten.

Bedankt voor de hulp en tips!
Ruud.

Als je er niet uitkomt, is een voorbeeldje meeposten veruit de beste optie, want dan kunnen we zien wat je aan het doen bent.

Het is (gedeeltelijk) gelukt.
Vet printen gaat goed!
Alleen, als ik een vulkleur (het emmertje) meegeef, dan wordt daar niets mee gedaan.
Dat vindt ik wel vreemd.

Mogelijk dat je daar nog een tip voor hebt.

Maar bedankt voor de hulp met vet printen, dat gaat nu perfect.

Groet,
Ruud.

Geen idee waarom de kleur niet meegaat; zou wel moeten namelijk. En als vet wel lukt, moet kleur natuurlijk ook kunnen. Wellicht heb je de eigenschap <Achtergrondstijl> van de tekstvakken op Transparant staan?

Bingo !!!

Wat ben jij goed met Access zeg!!!

Inderdaad stond de achtergrondstijl op transparant.

Probleem nu 100% opgelost.
Ontzettend bedankt,
Ruud.

P.S. dat dit is opgelost, moet ik dat ergens aangeven, of doet de moderator dit?

Wat ben jij goed met Access zeg!!!
Nog 3 van dit soort opmerkingen, en ik ga naast mijn schoenen lopen :D. Oh nee, dat doe ik al :cool:.
Je mag de vraag zelf op <Opgelost> zetten. Daarvoor zit een knop in de blauwe balk ergens bovenin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan