1 router, 1 modem, 2 netwerken waarvan 1 niet beveiligd kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosienFK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2013
Hallo kunnen jullie mij helpen, kan de oplossing op fora niet vinden.
Wij hebben een thuisnetwerk met een Tele2 modem waarvan het netwerk 'Tele2-modem' is. Daarnaast hebben we een Belking router waar het netwerk 'Belkin54-g' bij hoort. Nu heb ik het Tele2-modem netwerk beveiligd, maar dit lukt me niet voor het Belkin54G netwerk.
Weten jullie hoe ik óf het Belking54G netwerk ook beveiligd krijg of deze kan verwijderen zodat we gewoon 1 netwerk hebben?
Snap überhaupt niet waarom er twee netwerken zijn terwijl we er maar 1 nodig hebben.

Als ik het netwerk probeer te beveiligen via inloggen op de router lukt het niet, het is alsof hij de veranderde gegevens over de beveiliging niet opslaat.
Moet ik bijv alle computers van het netwerk afhalen als ik de beveiliging erop zet?

Alvast bedankt!

Waarom moet de Belkin router überhaupt draadloos uitzenden? En: waarvoor is de Belkin überhaupt nodig? Soms is het eenvoudiger, het probleem te kennen om de oplossing aan te dragen...

Dus in feite kunnen we de router gewoon wegdoen? Mij is altijd verteld dat een router het signaal ook versterkt, maar nu lees ik dat een router verschillende netwerken verbind terwijl wij niet eens verschillende netwerken willen. We hebben wel meer dan 10 apparaten aangesloten op deze Wifi dus is het voor de snelheid bijvoorbeeld niet handig dat we toch een router hebben? Of maakt dat geen verschil?

Er is een makkelijke antwoord op deze vraag: haal de netstekker uit de voeding van deze router, en kijk wat gebeurt. Zo een tweede router/access point is handig indien je niet voldoende dekking hebt, maar voor de rest: indien het niet hoeft dan doen wij dat niet.

Dus ik stel voor: probeer een paar dagen hoe het werkt indien de router geen netvoeding heeft (aka uitgeschakelt is). Indien het niet uitmaak dan heb je de extra router niet nodig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan