Nipponsei
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 7 apr 2008
hallo mensen,
ik ben in de war geraakt na wat knutselen met mijn netwerk.
binnenkort komt er bij mij op de kamer een 2e pc bij. deze moet natuurlijk ook internet hebben.
de huidige situatie zit zo:
modem>router>pc (deze is bekabeld)
nu er dus een 2e pc komt dacht ik dat ik er een switch tussen kon drukken en dan verdelen naar beide pc's.
eerst dacht ik dat dit kon maar nu ik het getest heb met de laptop kom ik erachter dat het niet werkt. ik begin dus aan mezelf te twijfelen. als ik de switch er tussen heb heeft alleen het systeem wat als eerst is opgestart internet verbinding de andere niet. het ligt niet aan de switch en ook niet aan de kabels die heb ik al nagekeken.
is deze opstelling mogelijk?
modem>router>switch>pc1 en pc2 (bekabeld)
of moet ik gewoon een 2e kabel vanaf mijn router naar mijn kamer trekken?
mvg mij.
ik ben in de war geraakt na wat knutselen met mijn netwerk.
binnenkort komt er bij mij op de kamer een 2e pc bij. deze moet natuurlijk ook internet hebben.
de huidige situatie zit zo:
modem>router>pc (deze is bekabeld)
nu er dus een 2e pc komt dacht ik dat ik er een switch tussen kon drukken en dan verdelen naar beide pc's.
eerst dacht ik dat dit kon maar nu ik het getest heb met de laptop kom ik erachter dat het niet werkt. ik begin dus aan mezelf te twijfelen. als ik de switch er tussen heb heeft alleen het systeem wat als eerst is opgestart internet verbinding de andere niet. het ligt niet aan de switch en ook niet aan de kabels die heb ik al nagekeken.
is deze opstelling mogelijk?
modem>router>switch>pc1 en pc2 (bekabeld)
of moet ik gewoon een 2e kabel vanaf mijn router naar mijn kamer trekken?
mvg mij.