1 router beneden, 1 repeater zolder, Wifi Smartphone werkt niet, tablet wel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikzouhetnietweten

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2012
Goedenmiddag,

Klein probleempje. Vandaag heb ik een Wifi Range Extender gehaald ivm zwak signaal op zolder. Is geinstalleerd, werkt uitstekend. Ik kan alleen niet met mijn smartphone verbinden met de WIFI op het goede signaal (zolder). Wanneer ik de smartphone verbindt op het WIFI signaal NAAM X, blijft hij zoeken: Ophalen Ip adres, en verbindt weer opnieuw. (terwijl als je scant, hij 5 volle streepjes laat zien).
Verbindt ik met mijn tablet, verbindt hij wel de volle 5 streepjes, eveneens met mijn laptop.
Range extender is als volgt opgesteld: LAPTOP verbonden met utp kabel naar Range extender. Range extender verbonden draadloos met router beneden.

Is dit een firmware probleem op mijn smartphone? Heb al oude fabrieksinstellingen teruggehaald zonder succes. Heeft het met een beperkt aantal verbindingen te maken? Beperkt aantal Ip adressen? Als ik mijn tablet uitzet, kan ik nog niet verbinden namelijk.

Groeten,
Thijs

over welke range extender hebben we het eigelijk?

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeert de hele mik mak op een ander kanaal te laten draaien?

Ik heb nu de volle 5 streepjes op mijn smartphone. Ik heb een beetje met ip adressen geklooid, toen router gereset (was ik daarvoor ook al 6x had gedaan) in mijn internetopties, de Ip protocol eerst handmatig ingevoerd, daarna weer de optie automatisch zoeken gedaan. toen pakte mijn smartphone wel het volle signaal. Ook had ik nog de LAN kabel van de router beneden in de range extender gedaan ipv de meegelevrde kabel die ik van mijn laptop naar de range extender moest doen (stond in handleiding). uiteindelijk pakte hij wel het signaal.
ik zie dat mijn tablet bijv ip adres: 192.168.1.133 heeft en mijn smartphone 192.168.1.102. Je kan volgens mijn tot 250 gaan op het eind. Geen idee waarom hij het nu wel doet. bedankt iig, groetjes, thijs

de kabel die je op je laptop aansluit dient dan alleen voor configuratie.
of voor de verbinding tussen router en je ap, wanneer je je extender als ap gebruikt. Je tplink is natuurlijk ook een AP ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan