1 Router met zelfde naam aansluiten op modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheNagolas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Hey mensen van Helpmij,

Ik heb van Ziggo een modem gekregen van het merk Cisco, dit is een modem met WLAN ingebouwd. Hiervoor had ik een modem met alleen LAN, en hebben wij daar een Router bij gekocht van TP-Link. Helaas haal ik het van de nieuwe modem (Cisco) niet tot 3 verdiepingen hoog. Op de 2e etage staat nu de TP-Link want daar staat de computer van een ander persoon in huis. Het modem en de Router hebben nu allebei een ander SSID. Daarom vraag ik aan jullie een mogelijkheid om deze dezelfde SSID te geven en hetzelfde wachtwoord zodat het eigenlijk 1 grote WLAN verbinding wordt, oftewel ik wil graag van mijn Router een repeater maken.

Heey TheNagolas,

Vaak in de webinterface van de router staat wel een optie dat je hem als repeater kunt laten werken.
Ik weet zo niet welke router je hebt (model) alleen het merk weet ik nu nog maar.
Maar zou dit wel graag voor je willen uitzoeken.
Graag hoor ik van jou iets meer informatie over de desbetreffende router.

Met vriendelijke groet,

Rik:thumb:

Vanuit Router1 UTP kabel van LAN1 (2 of 3 of 4..) leggen naar Router2 in zijn LAN poort (maakt niet uit welke, maar NOOIT in de WAN poort)... nadat je van Router2 de DHCP hebt uitgeschakeld en hem een vast ip -adres uit de range van Router1 hebt gegeven ( bijv midden in de range die door Router1 uitgegeven wordt). De SSID mag je laten staan... want het is niet zo als bij telefoons dat je naadloos overschakelt naar de volgende zendpaal...
Er moet dan eerst weer verbinding gemaakt worden nadat je de 1e verbinding verloren hebt met de 2e verbinding.
Die technologie is wel men wel mee bezig... want dan zou je dat ook kunnen doen in een stad waar bijv alle Ziggo klanten hun wifi delen.. maar daar gaat het ook nog niet naadloos. Je verleis altijd eerst een verbinding... nu... en daarna maak je weer een nieuwe.
Jouw router2 staat op deze manier als zgn Access Point... en dit repcet werkt in 99+% v/d gevallen...

Bedankt voor het reageren.

Maar helaas ben ik nog steeds niks verder gekomen. Ik snap het hele gedoe van die IP adressen en Range niet.
Zou hier een meer uitgebreidere uitleg over gegeven kunnen worden?

MVG,

Nago

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan