1 scherm gaat niet aan na standby..

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Situatie, 3 schermen op mijn videokaart, 1x dvi, 1x hdmi en 1x displayport, voorheen had ik er 2 wat verder geen problemen gaf maar nu als ik de computer in standby zet en weer aan blijft de monitor op de displayport in standby.

Als ik de kabel er even uit en in doe gaat ie vervolgens wel aan en als ik de computer aanzet dat gaat ie ook gelijk aan alleen niet vanuit standby :shocked:

Iemand enig idee?
:thumb:

Doe eens eens een schermafdruk van Apparaatbeheer, met zowel Beeldschermadapters als Monitors opengeklapt.

Geef aan welke getoonde monitor met DVI, welke met HDMI en welke met displayport is verbonden.

Indien meerdere beeldschermadapters zijn genoemd, geef welke beeldschermadapter met welke monitor verbonden is.

Mogelijk is er wat in te stellen qua Energiebeheer op de relevante beeldschermadapter en/of monitor dat je probleem verhelpt.

Tijs.

Dit zit waarschijnlijk in je BIOS, de standy instellingen. Dit staat ergens op internet:

Going to update & answer this post, hopefully it will help someone else. Apparently TriXX is OK on the 7790.

This YouTube video is my card:

YouTube TriXX video of Sapphire7790 OC Dual-X

If that doesn't work you might try altering the power settings in the BIOS - in my case the Power Management Setup in the BIOS is not configured for the mildest sleep state.

Right now the ACPI Suspend Type is S3 str:

ACPI Suspend to RAM : ACPI stands for Advanced Configuration and Power Interface - which some people may find as options in their BIOS setup programs. The Suspend to RAM feature, sometimes referred to as S3/STR, lets the PC save more power when in Standby mode, but all devices within or attached to the computer must be ACPI-compliant. Some BIOS's offer an S1/POS option for this scenario. If you enable this feature and experience problems with the standby mode, simply go back into the BIOS and disable it. (not one of my options)
Setting ACPI to more power hungry form of suspend e.g. s1 (POS) Power on Standby could be the answer:

S1: All the processor caches are flushed, and the CPU(s) stops executing instructions. The power to the CPU(s) and RAM is maintained. Devices that do not indicate they must remain on may be powered off.
S3: Commonly referred to as Standby, Sleep, or Suspend to RAM (STR). RAM remains powered.
(staat hier)

Nog bedankt voor de reacties, ander probleem nu.

Scherm gaat wel aan maar als ik de computer start en in windows kom trillen me desktop iconen, als ik de kabel eruit en erin doe heb ik normaal beeld.

scr.jpg

Dell=dvi (links)
Generic=displayport via adapter (hoofdscherm)
HP=hmdi (rechts)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan