• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 selectopdracht diversen tabbladen aansturen om te printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorlando

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Hallo,

Graag zou ik in een aantal selectopdrachten diversen tabbladen willen aansturen en uitprinten.
Ben nu bezig met een projectmap,wat uit diversen tabbladen bestaat,ik wil graag een voorblad met een aantal vinkjes erop,als ik deze selecteert dan moet de tabbladen die eronder bevinden worden uitgeprint.

Hoe krijgt ik dit in een macro?

Gr Dorlando

Heb je hier al gekeken?
In dit voorbeeld heb ik een menu gemaakt die je zo in je bestand kunt zetten.
Dit menu toont een lijst van de werkbladen in het betreffende bestand.
Je kunt 1 of meerdere werkbladen kiezen en afdrukken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je geeft aan dat per werkblad een afdrukbereik bepaald moet worden.
Betekent dit dat er ook minder rijen afgedrukt kunnen worden dan de 10 in het voorbeeld of moet de code zoeken hoe groot het afdrukbereik is?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
De afdrukbereik moet blijven gehandhaaf.
Ik wil alleen dat de tabbladen I1.1,I1.2,I1.3 onder 1 knop kan worden gezet voor afdrukken.
Dat geld dan ook uiteraard voor L2,L2.1,enz....

Gr Dorlando

Hm, ik zie geen I1, 1, etc in je voorbeeld.
Belangrijker, je had het over het aanvinken van tabbladen om te printen, maar indien werkbladen worden toegevoegd of verwijderd dan dien je de checkboxes aan te passen.
In het voorbeeld wat ik in de andere topic heb gemaakt, wordt bij het openen van het bestand al automatisch een lijst getoond van de werkbladen.
Omdat de code die ik geschreven heb, niet gebonden is aan een bestand heb ik alleen de code naar je bestand hoeven te slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hallo Roncancio ,
Wat je als voorbeeld heb toegevoegd bedoel ik,alleen hoe krijgt ik deze macro/boxen in mijn bestand?
Mijn werkelijke bestand is veel grote om hier te plaatsen,dus ik heb heel wat weggelaten.

Gr Dorlando

Laatst bewerkt:
Open zowel jouw als mijn bestand en ga naar de VBE van Excel.
Klik op CTRL-R om de projectverkenner te tonen (deze kan overigens al zichtbaar zijn)

Voor de volgende handelingen in de projectverkenner uit.

Zet in ThisWorkbook van je bestand:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
UserForm1.Show
End Sub

Ga naar mijn project, vervolgens Formulieren en selecteer Userform1.
Sleep deze userform1 naar jouw project (in de projectverkenner!).
Zodra je de userform loslaat, wordt deze automatisch gekopieerd naar je bestand.

Sla tenslotte je bestand op.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoe krijgt ik nu die knoppen in mijn bestand ?
De userform1 is gecopiert ,maar ik zie nog geen macro?
Hoe kan ik nu de macro koppelen aan de knoppen?

Kan ik het bestand niet naar je emailen?

gr Dorlando

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan