1 site via wifi niet bereikbaar, via kabel wel

• Onderwerp starter Onderwerp starter lp1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lp1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2012
als ik de site www.vi.nl probeer te bereiken dan lukt dit niet wifi. Als ik de interkabel inplug en dan de site oproep kom ik er wel op.
De foutmelding bij wifi in chrome: "Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.vi.nl
Probeer opnieuw te laden: www.*vi.*nl"
In internet explorer ook niet te bereiken:"Internet Explorer cannot display the webpage"
nog geprobeerd te site te pingen: Pingen naar vi.nl [213.75.28.140] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 213.75.28.140:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

verder is de site via andere laptops en pc's in huis gewoon te bereiken. En bij andere sites heb ik er ook geen last van. Wat kan het probleem zijn?

Hallo lp1,

Kan jij ons misschien iets meer vertellen over wat voor beveiligings software jij gebruikt? Ik heb namelijk het vermoeden dat een of andere firewall deze site blokkeerd. Maar dan zeg maar alleen op de draadloze verbinding, niet de bakabelde. Wat je ook kan proberen is om op een ander draadloos netwerk gaan en kijken of je daar wel kan komen.

Heb je verder geen gekke instellingen aangepast op je router, daar zou het ook nog aan kunnen liggen.

Groetjes sentmen.

misschien nog goed om te melden dat de site het altijd gedaan heeft ook. Het was zo van het ene op andere moment dat hij het niet meer deed. Dus ook niks veranderd aan instellingen van routers of beveiliging.
de beveiligingssoftware is van norman.

Verder misschien nog goed om te melden dat ik heel vaak tijdens het surfen bij willekeurige sites de melding "Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.site1234enz.nl Probeer opnieuw te laden " krijg. en na een paar keer F5en de site het wel doet.
Alleen blijft het nu bij een site (vi.nl) al een paar dagen aanhouden. Maar geen idee of deze twee zaken met elkaar in verband staan.

Laatst bewerkt:
In Chrome heb je bij instellingen -> geavanceerde instellingen de volgende 5 opties:
Google Chrome kan webservices gebruiken om uw internetervaring te verbeteren. U kunt deze services desgewenst uitschakelen. Meer informatie
  • Een webservice gebruiken voor het oplossen van navigatiefouten
  • Een voorspellingsservice gebruiken om zoekopdrachten en URL's aan te vullen die in de adresbalk worden getypt
  • Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren
  • Bescherming tegen phishing en malware inschakelen
  • Automatisch gebruiksstatistieken en crashmeldingen naar Google verzenden

Zet de eerste en de derde eens uit, en kijk eens wat er dan gebeurt?

ondertussen kan ik weer gewoon alle sites bezoeken, de router en modem beiden nogmaals gereset. Ditmaal wel met succes, ik kan vi.nl weer via wifi bezoeken. dus alles lijkt nu weer op de oude situatie.

Echter zoals al eerder vermeld heb ik er nog steeds van dat ik onder het surfen bij willekeurige site's(en dan ook nog bij eenzelfde site soms wel soms niet) de melding
Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.vi.nl
Probeer opnieuw te laden: www.*vi.*nl/*home.*html
na een paar keer F5'en of een paar minuten wachten kan ik dan gewoon de site benaderen.

Nu is dit een kwaal die al heel lang aanwezig is, maar nu ik toch bezig ben kan dit mischien ook opgelost worden.

ook de optie van muchacho nl veranderen werkte niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan