1 Speaker doet het af en toe niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Userted

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
5
Beste mensen,

Twee weken geleden heb ik een nieuw setje speakers aangeschaft van Logitech, 70 euro.

Nu is het zo dat de rechter speaker het vaak niet doet, ik moet dan opnieuw inpluggen of even spelen met de kabel en dan doen beide speakers het weer.
Af en toe lukt het met opnieuw inpluggen of spelen ook niet, dan hang ik de speakers aan mijn laptop en vervolgens weer in mijn PC, daarna werken ze weer prima.
Als er ongeveer 4 a 5 uur is verstreken valt de rechter speaker weer uit.

Op zeer hoog volume ruisen de speakers ook vrij hard als deze aan mijn PC hangen, op mijn laptop een stuk minder en is het een ander soort ruis.
Overigens is het probleem op beide poorten aanwezig. Het maakt niet uit of ik de speakers aan de achterkant van mijn PC in plug of aan de voorkant.

Mijn vraag is nu ligt het aan mijn computer of zijn de speakers bij aankoop al slecht geweest?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Userted
 
ik zou teruggaan met de speakers, spelen met de kabel geeft mij al te denken ...
 
Het spelen met de kabel doe ik als volgt, ik plug de kabel uit en zit dan met mijn vinger aan het ijzeren gedeeltje waar je de kabel mee inplugt. De linkerspeaker maakt dan een 'krakend' geluid, dit is normaal dat heeft iedere speaker. Vervolgens zit ik aan de kabelpunt tot ik dat geluid hoor in de rechter speaker. Als ik hem dan inplug doet die het weer. Als ik dat geluid alleen nog maar in mijn linker speaker hoor en niet in mijn rechter en ik plug hem dan in dan doet de rechterspeaker het nog steeds niet. Het lijkt mij overigens geen kabelbreuk want ik speel alleen met de punt en niet met de kabel zelf.

Het rare is dat de boxen het op mijn laptop wel prima doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd om je PC op een geaard stopcontact aan te sluiten?
Slechte- of geen aarding kan ook vreemde effecten opleveren soms.
Hoewel ik niet verwacht dat aarding hier het probleem is kun je het maar beter uitgesloten hebben.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Dat zal ik vanavond eens gaan proberen, dankjewel!

Mijn computer is al aan de oude kant, wel een game pc met kwaliteitsonderdelen. Ik ben laatst naar een computerstore gegaan die hem nagekeken heeft, die zeiden dat het moederbord niet meer 100% was en de voeding was verdacht. Alleen Acer heeft de kast zo gebouwd dat alleen een moederbord van het eigen merk erin past en deze kost 400 euro, dit wilden en gingen ze niet doen.

Maar nu is het zo dat als ik mijn computer op max volume zet en mijn speakers op max, en vervolgens ga surfen op internet of documenten open dan hoor ik telkens als ik iets aanklik een verhoogde ruis in mijn speakers naast de ruis die al aanwezig is. Dit zet mij aan het denken over het moederbord?? Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft.
 
Contactspray in de opening spuiten waar je je speaker stekkertje instopt kan ook helpen.
Wel eerst PC afsluiten en stekker eruit voor de zekerheid.

Groeten Marcel
 
Vreemd verhaal.
Lees eigenlijk verschillende problemen.
1. Niet werkende speaker.
Bekabeling (al is dit twijfelachtig als alles altijd goed werkt op laptop), plug ingang (vreemd dat zowel voor als achterkant zelfde probleem heeft) of audio drivers.
2. Ruis (piep?).
Ruis bij hoge volume zal bij dit soort speakers "normaal" zijn. Ander ruis (klik of bewegen muis) kun je proberen op te lossen door laatste audio drivers te installeren of het is een aarding dan wel voeding probleem van de computer.

Kortom, ik zou eens beginnen met te kijken of je wel de laatste audio drivers voor je geluidskaart gebruikt.
 
Dankjewel allemaal, ik zal het vanavond eens gaan testen. Ik zal ook eens andere boxen proberen als ik die nog heb liggen, kijken wat deze voor effect geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een andere set speakers aan de computer gehangen. Deze bleken het wel prima te doen.
Met de kapotte boxen naar Paradigit terug gegaan, deze hebben ze getest. Het bleek dat inderdaad de rechter speakerbox kuren had.
Nieuwe set boxen meegekregen, deze set doet het prima.

Het is dus opgelost, dankjewel voor de moeite allen!

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan