1 terabite schijf naar de knoppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

scharrel

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
hallo weer.
ik heb iets stoms gedaan.
ik wilde van een kleine 4gn usb een bootable maken met win7 er op.
nu heb ik bepaalde handelingen gedaan maar per ongeluk niet mijn USB-stick maar mijn externe harde schijf met 900gb programma's leeg gemaakt. maar dit is nog niet alles nu zier de pc de hele externe schijf niet meer. als ik via uitvoeren cmd kijk: en dan diskpart en listdisk doet dan ziet de pc de schijf wel. ik ben halverwege met het bootable maken gestopt omdat ik door had dat misschien niet de USB-stick was maar een harde schijf wat in dd waar bleek te zijn. heeft iemand een idee hoe ik dit kan herstellen ik had de volgende acties ondernomen. in plaats van disk 1 had ik 6 gedaan wat de externe schijf was. waarschijnlijk zal ik de gegevens kwijt zijn maar zou fijn zijn als de schijf weer werd herkent

First type DISKPART and hit enter to see the below message.

Bootable USB Drive

Next type LIST DISK command and note down the Disk number (ex: Disk 1) of your USB flash drive. In the below screenshot my Flash Drive Disk no is Disk 1.

4. Next type all the below commands one by one. Here I assume that your disk drive no is “Disk 1”.If you have Disk 2 as your USB flash drive then use Disk 2.Refer the above step to confirm it.

So below are the commands you need to type and execute one by one:

SELECT DISK 1

CLEAN

CREATE PARTITION PRIMARY

SELECT PARTITION 1

ACTIVE

FORMAT FS=NTFS

(Format process may take few seconds)

ASSIGN

EXIT

Suces ermee. Groet Manamana.[/QUOTE]

dank je manamana ik zal meteen eens gaan kijken. zoek muh al rot op internet maar kan niet veel nuttigs vinden. ik heb even gekeken maar daar staat wat ik gedaan heb, ik wilde de usb stick bootable maken maar deed dit per ongeluk op de externe harde schijf. gaat mij er om dat de pc de harde schijf weer gaat zien zodat ik de data kan recovere. het verhaal wat jij door gaf is hoe je dat doet. ik wil dit juist ongedaan maken zodat de schijf weer aanspreekbaar is.

Laatst bewerkt door een moderator:
dank je, maar nee helaas gaat dit over een ander probleem.
wat ik wel zag bij apparaten in win 7 dat hij de schijf wel ziet, alleen als ik zelf naar bv start/computer ga dan staat de hdd er niet bij

intussen heb ik via apparaten de schijf een letter gegeven en nu ziet de pc de schijf hem wel. alle gegevens zijn weg en ik moest hem formatteren als ik hem wilde gebruiken. intussen loopt het programma active undelete er over heen om de verloren partitie en of gegevens te vinden. dit duurt 14 uur dus.......

Laatst bewerkt door een moderator:
SpinRite's "What it Does" Technical Note

Bovenstaande even in google plakken, die brengt je er wel.

Kijk eens bij:

Gibson Research Corporation, die man is een genie...

http://grc.com

Elke schijf heeft enkele tienduizenden read error's, maar daar is rekening mee gehouden. Die worden vanzelf gerepareerd. Het systeem kijkt dan wat er past en wat er waarschijnlijk gestaan heeft en vult dat dan in. Met spinrite kan je schijf niet meer aftakelen, dus stuk gaan. De schijffabriekanten zouden wel een schijf kunnen maken die niet stuk gaat, maar dat wordt veel duurder dat de 89 dollar die steve Gibson vraagt voor zijn spinrite. Al zijn andere programma's zijn gratis. Spinrite heeft een data herstel programma ingebouwt met goede algoritmes die de schijf repareren. Geen symantec, norton die daar aan tippen kan...

Off topic: Kan je meteen je firewall testen bij freeware en leaktest.
Weet je binnen een mum van tijd of je bent binnen te dringen...

Er is een gekraakte versie, op een kaperssite gezet, maar daar komt hoogst waarschijnlijk ook een virus mee of zo. Spinrite is maar 175kb en de gratis versie is 1.3mb. Het is moeilijk te bepalen of er echt rotzooi meekomt omdat je sowieso waarschuwingen krijgt...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan