• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 uur = 1,5 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

straaljager

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo de titel zegt het meeste al.
Ik ben een heel klein bestandje aan het maken om te kijken hoeveel uur ik per dag moet werken,alleen op zaterdag is 1 uur dus 1,5 uur.
Ik heb overal al gekeken maar niets kunnen vinden,wie kan mij uit de brand helpen.

Groeten en alvast bedankt.

Ik neem aan dat je met een datum werkt. Dan toets je of die datum een zaterdag is: =als(weekdag(datum)=7;uren*1,5;uren*1)

hoi rdg bedankt voor de snelle reactie.
nee ik was niet van plan om op datum te gebruiken,maar is miss toch handig.
Maar weekdag is goed zoals hij daar staat of moet dat zaterdag worden?

Weekdag is een functie in excel die van een datum de dag v/d week berekend.
De 7 in de vergelijking slaat op zaterdag (zoals alle dagen v/d week een nummer hebben) en deze wordt dan getoetst aan de uitkomst van de functie weekdag

Laatst bewerkt:
straaljager , bij het plaatsen van een voorbeeld bestandje is dit direct opgelost , wat - waar en hoe je dat wil . Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt hoe het kan met de formule van rdg1314

Bijlagen

Dankjewel voor alle reacties en ja idd is het miss beter om het beter te verwoorden met ook een bijlage.
Oja het gaat hier wel om een 2003 versie:o,en de zaterdag is dus 1.5 uur per uur.

sorry dat ik niet al te duidelijk was.

Bijlagen

Beste straaljager ;)

Zoiets dan en wat aangepast ?

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi danny dankjewel zo is hij idd goed.
Pfff heb er lang op zitten puzzelen hihihihii.

En natuurlijk alle andere die gereageerd hebben ook bedankt natuurlijk.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan