1 van de 2 partities resetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluearrowxl

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Zoals de titel vraagt, hoe doe ik dit.
Ik weet wel hoe ik deze schijf reset maar er is als het ware nog 1.
Bij het opstarten word er een zwawrt beeld getoont waar je dan binnen zoveel seconden welke partitie je opstart.
Op allebei zit een aparte windows.
Maar is ik deze reset, welke ik nu gebruik, kan er dan nog steeds een keuze worden gemaakt? Dat ik nog steeds van partitie kan verwisselen?
Dit is namelijk zeer belangrijk aangezien de andere zakelijk is.

Kan iemand mij helpen de vraag te beantwoorden?
Alvast bedankt,

Steven

Nou,

Blij dat jij zelf weet wat je bedoelt met "Ik weet wel hoe ik deze schijf reset .....", want verder begrijpt niemand dit verder hier (denk ik).
Advies: ga nog eens rustig nadenken wat je nu precies wilt en probeer dat helder onder woorden te brengen.
Veel succes!

Hoi,
als ik het goed begrijp heb je een dualboot-installatie maar ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "resetten", bedoel je soms een "recovery" ?
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.besturingssysteem).
Als je een recovery bedoelt dan wordt meestal alles overschreven incl. de MBR en loop je de kans dat je die 2e partitie kwijt bent of een foutmelding krijgt. Maar omdat we niet precies weten over welke pc je het hebt kunnen we daar nu nog niets concreets over zeggen.

Ik bedoel, de gehele schijf leeg maken en dan win. 7 erop.
Zo is de situatie als het ware:

screen3ez.png

En dan wil ik de C resetten.
De G schijf kun je dus opstarten het in zwarte scherm tijdens het opstarten.

Dit zijn mijn computer specs:
screen2ky.png

Hoop dat jullie mij een beetje begrijpen.

Steven

Laatst bewerkt:
Ik snap het ook niet helemaal, maar als je gewoon de Windows 7 installatie CD erin doet kan je kiezen op welke schijf of partitie je 'm wilt installeren, dan kun je die ook formatteren en dus leeg maken.

Ik snap het ook niet helemaal, maar als je gewoon de Windows 7 installatie CD erin doet kan je kiezen op welke schijf of partitie je 'm wilt installeren, dan kun je die ook formatteren en dus leeg maken.

Juist, maar kan ik de andere partitie dan nog wel bereiken?
Want die moet altijd bereikbaar zijn.
Alvast bedankt voor je medewerking

Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan