1 vd 2 laptops steeds geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter rfl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rfl

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Goedemorgen,

Voor werk zit ik een tijdje in het buitenland en heb hier 2 laptops mee. 1 voor mijn gezin die het prima op internet doet en 1 voor mijn werk waar ik de helft vd tijd geen internet heb of het is zo tergend langzaam dat pagina's een time out geven.

Wat ik heb gedaan: beide laptops bedraad op het modem, de netwerk instellingen gecontroleerd en die zijn beide hetzelfde. Het modem al tig keer opnieuw opgestart. De utp kabels verwisseld.

Enige wat 3 van de 5 keer werkt is de laptop opnieuw opstarten en dan hopen dat ik op internet kom.

Voor mij is het duidelijk dat het aan de laptop ligt, maar wat kan het zijn? :d

Verwijder de netwerkadapter eens uit Apparaatbeheer en start de laptop opnieuw op zodat de adapter opnieuw geïnstalleerd wordt..
Kijk eens of dat verbetering oplevert..?

Zoek de verschillen.
U zegt dat de twee laptops precies gelijk zijn, maar is dat werkelijk zo qua hardware en software.
Draai op allebei eens Speccy en vergelijk dan de details (dus niet het overzicht in grote lijnen).

Zo kan ik me voorstellen dat de pc die u voor het werk gebruikt speciale voorzieningen heeft als Citrix of zo iets. Dat heeft consequenties voor de netwerkprestaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan