1 vd 3 laptops traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoutd

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2011
Hallo,

1 van mijn 3 laptops heeft erg veel moeite met het laden van internet pagina's.
Bijvoorbeeld bij nu.nl: Verbinden met pagina duurt 5 sec > tekst laden weer 5 seconden > afbeeldingen en advertenties nog eens 20 seconden.

Op mijn Macbook en windows 7 laptop is dat seconden werk, maar op mijn "HP Pavilion x2" met windows 10 helaas dus niet.

Wat ik al heb geprobeerd:
-Laptop compleet opnieuw geinstaleerd. (terug naar fabrieksinstellingen)
-Zowel Firefox als Edge hebben hetzelfde probleem
-Wifi drivers gecontroleerd voor updates

Verdere info:
-ziggo internet provider
-draadloos netwerk van apple. (1x airport express 1x airport extreem 1x timecapsule)
-Speedtesten zijn zelfde als andere laptops (zodra de site volledig geladen is dan...)

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Dank alvast!

1. Diagnosticeer welk programma's met het internet verbonden zijn en de meeste bandbreedte opeisen met de bandbreedte slurptest
  2. Als je een router of powerline adapter gebruikt, koppel deze dan af en zorg voor een rechtstreekse verbinding met een UTP-kabel tussen je computer en kabelmodem. Vergeet niet het kabelmodem een herstart te geven door de stroom tien seconden te onderbreken
  3. Schakel op je computer software zoals P2P-programma’s, torrentsoftware en downloadmanagers uit
  4. Haal je met een rechtstreekse verbinding tussen computer en kabelmodem wel de internetsnelheid die bij jow abonnement hoort dan wordt de traagheid veroorzaakt door software op jouw computer (welke je voor deze test heeft uitgeschakeld) of door uw router of powerline adapter.

Opmerking:
Als je met de snelheidscheck de snelheid haalt die bij jouw abonnement hoort maar met andere downloads buiten het netwerk toch problemen ervaart, kan dit verschillende oorzaken hebben. Een aantal factoren zijn onder andere de locatie waar de andere persoon zich fysiek bevindt, de route die gevolgd wordt en de kwaliteit van het netwerk, de snelheid, en verbinding aan de andere zijde.

Dank voor je reactie.

Ik heb de checks gedaan maar kan geen problemen vinden.
-De netwerk activiteit is letterlijk 0.
(de enige programma's die op de laptop staan zijn: spotify, itunes, office, dropbox, firefox en wat standaard HP apps.)
-Rechtstreekse verbinding tussen modem en laptop is helaas niet mogelijk aangezien de laptop geen utp poort heeft. maar laptop staat een meter van de wifi router dus signaal is prima.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het aan het wifi signaal ligt. Als ik mijn Macbook ernaast zet en dezelfde website (in firefox) tegelijkertijd open is de Macbook bijna 2 keer zo snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan