1 videokaart voor 3 beeldschermen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marek97

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Hallo,

Kan je op de ATI HD 5670 3 beeldschermen aansluiten? Je hebt bij deze videokaart 3 ingangen; HDMI, VDA (standaard blauwe kabel) en DVI.

En hoe zit het dan met de kwaliteit?

Alvast bedankt,

Marek.

Kan je helaas niet,of het moest een FLEX edition zijn.......alle andere "gewone" kaartjes hebben een (mini)displayport uitgang nodig om 3 beeldschermen te laten werken....
Als je een FLEX hebt,en eyefinity geconfigureerd hebt,kan je dezelfde beeldkwaliteit verwachten als voorheen,alleen een hogere resolutie.
Om met deze kaart recentere games te spelen in eyefinity,denk ik dat ze kracht tekort komt........

Bedoel je een mini HDMI? Zo een ? -----> http://powerchip.nl/b_5697.jpg

Nee.....een displayport is totaal iets anders

Wat is precies een FLEX edition?

Een FLEX kaart,is een kaart die geen (mini)displayport en geen actieve displayport adapter-naar-monitor nodig heeft om 3 schermen werkend te krijgen.

Is het niet misschien een oplossing om een tweede videokaart erbij aan te schaffen?

Voor eyefinity heb je er alvast een 2de nodig als de jouwe geen FLEX is.............

DEZE kaart is de FLEX edition van jouw kaartje.........deze zou ideaal zijn om te combineren met jouw kaart om eyefinity te kunnen draaien zonder actieve adapter...

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp kan ik dus mijn videokaart die ik nu heb behouden en kan ik die SAPPIRE erbij doen.
De graphics worden dan beter of zorgt het alleen voor dat er 3 beeldschermen kunnen worden gekoppeld??

Wat is de prijs van zo'n kaart? Ik kon het niet zo gemakkelijk vinden..:(

De graphics worden beter met 1 monitor,aangezien de grafische kracht van dat kaartje bijna verdubbelt wordt...............verwacht echter geen geweldige game experience..
Helaas is dat niet echt het geval met 3 monitors,aangezien de resolutie dan flink verhoogd wordt...... het blijft een low-end oplossing.

Ik weet niet wat de prijs is van die Sapphire FLEX,en denk dat deze kaarten op zich heel moeilijk te vinden zijn,aangezien ze al 2 generaties oud zijn,
ikzelf zou er niet al teveel tijd instoppen en eerder op zoek gaan naar een kaart die 3 monitors aankan en tevens je voeding niet oververhit....

Op marktplaats staat er verschillende te koop, maar die SAPPHIRE die je mij aan hebt geraden stond er niet bij. Kan ik daar een andere type van aanschaffen, of moet het echt per se die HD 5670 zijn? Kijk bijv. deze ---> image.jpg Sapphire Vapor-X 4890 1gb gddr5 pci-E ... Deze heeft ook van die uitgangen..

Is het niet gewoon een oplossing om gewoon nog zo'n zelfde videokaart die ik nu heb aan te schaffen, en dan vervolgens die adapter bij te doen?

Wat is het na of voordeel van een adapter?

Laatst bewerkt:
Op marktplaats staat er verschillende te koop, maar die SAPPHIRE die je mij aan hebt geraden stond er niet bij. Kan ik daar een andere type van aanschaffen, of moet het echt per se die HD 5670 zijn? Kijk bijv. deze ---> Bekijk bijlage 168575 Sapphire Vapor-X 4890 1gb gddr5 pci-E ... Deze heeft ook van die uitgangen..

Is het niet gewoon een oplossing om gewoon nog zo'n zelfde videokaart die ik nu heb aan te schaffen, en dan vervolgens die adapter bij te doen?

Wat is het na of voordeel van een adapter?

Je moet bij hetzelfde type blijven wil je crossfire kunnen draaien,dus die 4890 gaat niet werken.
De kaart die je nu hebt,heeft geen displayport en is geen FLEX,dus 2 van deze gaan jou niet verder helpen om 3 monitors te kunnen gebruiken.
Voor of nadeel van een adapter: nadeel,de extra kost en een videokaart met displayport uitgang bezitten........voordeel,je hoeft geen dure monitor met displayport ingang te kopen om eyefinity werkend te krijgen.

Om wat voor adapter gaat het dan precies? Kunt u een site laten zien?

Maar hoezo kan je dan wel 2 beeldschermen op 1 videokaar aansluiten?

Om wat voor adapter gaat het dan precies? Kunt u een site laten zien?

Maar hoezo kan je dan wel 2 beeldschermen op 1 videokaar aansluiten?

DIT is een voorbeeld van zo'n adapter......deze gaat van een "normale" displayport naar een dvi uitgang.....je hebt er ook die een hdmi of vga uitgang hebben,en er zijn zelfs adapters die van een mini-displayport naar deze uitgangen verlopen.
Zolang je videokaart geen displayport of mini-displayport uitgang heeft (en het is geen FLEX) kan je geen enkele van deze adapters gebruiken om je 3de scherm werkend te krijgen in een eyefinity groep.

De meeste videokaarten hebben maar 2 TDMS-transmitters en de displayport levert de stream naar de 3de monitor.
2 Monitors zullen dus altijd werken,aangezien ze ieder apart (digitaal) aangestuurd kunnen worden door zo'n TDMS transmitter...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan