1% vrije schrijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hartgerink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Mijn probleem ontstaan door een back-up schijf van Trekstor met extra MB.
Hij bleef maar doorratelen en de computer weer helemaal doorlopen en comprimeren denk ik.
Ik gebruik mijn computer hoofdzakelijk als foto opslaan medium.
Nu heb ik de stekker uit de back-up getrokken en ben gaan proberen mijn bestand te defragmenteren, en eerst schijfopruiming gedaan.
Nu zegt het systeembeheer dat er maar 1% over is op schijf c en er moet eerst 15% af voordat hij het wil doen.
Ik heb 478 MB Ram
Een wissel bestand die ik niet kan vinden?van 384 MB gebruikt en 736 MB beschikbaar.
Graag wat tips :confused:

Welkom bij de Helpmij!

Configuratiescherm, systeem, geavanceerde systeeminstellingen, (prestaties->) instellingen, geavanceerd, virtueel geheugen -> wijzigen.
Schakel automatisch beheer van het wisselbestand uit en zet 't daarna op bijvoorbeeld minimum 10 en maximaal 10 mb.
Afsluiten en de pc opnieuw opstarten.

Schijfopruiming en defragmentatie zouden nu moeten gaan lukken (een beetje afhankelijk van de grootte van de harddisk)

Schrijf vooraf de waarde van het wisselbestand op (voordat je er 10 10 van maakt)

Is de pc opgeruimd, kopieer dan zodanig veel bestanden weg, dat er minimaal zo'n 40% van de harddiskcapaciteit aan vrije ruimte overblijft.

Zet het wisselbestand weer terug naar de oorspronkelijke waardes.

Véél handiger is simpelweg een externe hdd aan het systeem hangen en een heleboel giga's wegkopieren van de hdd. Dit moet je achteraf toch al doen, dus die hele wisselbestandsgrootte aanpassing kun je dan overslaan.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag naar een betere sectie verplaatst. Het heeft niets met websites te maken.

Mijn probleem ontstaan door een back-up schijf van Trekstor met extra MB.
Hij bleef maar doorratelen en de computer weer helemaal doorlopen en comprimeren denk ik.
Ik gebruik mijn computer hoofdzakelijk als foto opslaan medium.
Nu heb ik de stekker uit de back-up getrokken en ben gaan proberen mijn bestand te defragmenteren, en eerst schijfopruiming gedaan.
Nu zegt het systeembeheer dat er maar 1% over is op schijf c en er moet eerst 15% af voordat hij het wil doen.
Ik heb 478 MB Ram
Een wissel bestand die ik niet kan vinden?van 384 MB gebruikt en 736 MB beschikbaar.
Graag wat tips :confused:

Het probleem is gelukkig opgelost,er is een expert aan te pas gekomen ik zelf heb wel het hierboven aangegeven geprobeerd maar kwam er echt niet uit.
De back-up had een extra programma wat ik helemaal geinstalleerd had, van Nero dacht ik.
Dat was helemaal niet nodig het was een demo met wel wat functies maar niet het volledige programma.Goedkoop misschien duurkoop?
Moet je weten als beginner je doet trouw wat er gevraagd wordt.
In ieder geval de expert kon na enig zoeken het grootste bestand vinden en dat was geplaatst op mijn bureaublad, god knows hoe het daat beland is?
Het was mijn hele Outlook bestand en dat kon kloppen want daar doe ik veel mee.
In ieder geval ik kon toen zien dat de schijf weer wat ruimte kreeg en toen was het weer snel gepiept en had ik weer heel veel ruimte.
Ik hoop dat mensen er wat aan hebben.
En goed dat jullie er zijn.Er valt nog genoeg te leren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan