BrEeZeR
Inventaris
- Lid geworden
- 27 apr 2001
Hey,
Ik wil in mijn blogscript graag een foto verwijderen, maar aangezien ik de fotoid's als komma gescheiden waardes in de database opsla en de foto wil verwijderen bedacht ik het volgende.
1. Array maken van de waarden in de DB.
2. Item uit array wissen.
3. Array imploden en weer naar de DB schrijven.
Nu is dit blijkbaar niet zo makkelijk (Is geen eens een bestaande functie voor
)
Dus ging ik wat op zoek en kwam bij deze functie uit: (Na zelf aangepast te hebben, uiteraard.. want misten haakjes e.d.)
Deze werkt prima, want als ik in de functie zelf NA het unsetten van dat item print_r($array); doe is het inderdaad verwijderd.
Geef hem netjes terug aan het script, maar die blijkt hem niet in zijn nieuwe vorm te pakken.
Krijg gewoon de oude waardes van de eerste $foto.. terwijl die toch aangepast en teruggegeven is ?
Iemand die de fout ziet ?
Thx !
Ik wil in mijn blogscript graag een foto verwijderen, maar aangezien ik de fotoid's als komma gescheiden waardes in de database opsla en de foto wil verwijderen bedacht ik het volgende.
1. Array maken van de waarden in de DB.
2. Item uit array wissen.
3. Array imploden en weer naar de DB schrijven.
Nu is dit blijkbaar niet zo makkelijk (Is geen eens een bestaande functie voor

Dus ging ik wat op zoek en kwam bij deze functie uit: (Na zelf aangepast te hebben, uiteraard.. want misten haakjes e.d.)
PHP:
function array_delete($array,$record_to_delete)
{
foreach($array as $index=>$element)
{
if($element==$record_to_delete)
{
unset($array[$index]);
}
}
return($array);
}
Deze werkt prima, want als ik in de functie zelf NA het unsetten van dat item print_r($array); doe is het inderdaad verwijderd.
Geef hem netjes terug aan het script, maar die blijkt hem niet in zijn nieuwe vorm te pakken.
PHP:
$foto = explode(",", $getblog[1]->fotoid);
array_delete($foto, $tpl['fotoid']);
$foto_nieuw = implode(",", $foto);
echo $foto_nieuw;
Krijg gewoon de oude waardes van de eerste $foto.. terwijl die toch aangepast en teruggegeven is ?

Iemand die de fout ziet ?
Thx !