1 x 670W hot-plug PSU

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxdaniel98

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hallo beste Helpmij-forumleden,
Ik ben een beetje aan het uitvogelen hoe het nou werkt met servers en colocaties, enz. Ik heb zelf een VPSje (ik weet het, het is een grote stap), maar eigenlijk kijk ik even rond wat er over te vinden is, omdat het me wel lijkt.
Nou is mijn probleem, bij een standaard colocatie krijg je ongeveer 1 A stroom. Als ik een server koop met 1 x 670W hot-plug PSU, betekent het dan dat ik dus 670 W / 230 V ≈ 3 ampère gebruik?
Dat zou ik raar vinden, want voor 2 Ampère betaal je zo gerust €130, terwijl je voor 0.5 Apère €40 betaald.

Kan iemand mij vertellen of ik met die 670W hot-plug PSU dus inderdaad 3 ampère gebruikt? Of heeft dit ook met belasting van het apparaat te maken.

Met vriendelijke groet,
Een zeer geïntresseerde Max van den Bosch

Dat hangt af van de belasting, als je server een 670 watt voeding heeft maar met een Intel Atom werkt (neem aan van niet, maar je begrijpt het idee :P) dan blijf je ver binnen 1A.
Tenzij je server volzit met hdd's en andere stroomzuipers.
Je kan het beste je server een tijdje thuis aan een energie-meter hangen, die geeft keurig een beeld van hoeveel stroom je server gemiddeld verbruikt en bij pieken.
Denk er wel aan dat als je over de limiet gaat van bijv. 1A dat je je suf moet betalen...

Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat je een server gaat bouwen die zoveel vermogen nodig heeft.

2x XEON e5 server CPU's + HD's + koeling is ongeveer 250 W en dan heb je een topline server van 3000+ euro

Allebei erg bedankt! Die 650 watt is dus eigenlijk een soort van maximum.
Hoe kan ik voorkomen dat de server over die halve/hele ampėre heen komt? Is daar een apparaat voor?

Tja een zekering ertussen plaatsen die klapt op 1A (en dan is je server ook gelijk uit...) :cool:
Ik weet niet of hier een betere oplossing voor is, ikzelf gebruik een APC UPS en daarin kan ik aangeven per outlet hoeveel stroom eruit mag, maar ook dit laat pieken gewoon toe zolang het totaal van de outlets niet te hoog is, bovendien kan ik me niet voorstellen dat ze je een UPS erbij laten zetten tenzij die naast je server nog past :P

Indien mogelijk kijk eerst naar je hardware en pas dan je voeding aan op de hardware. Voedingen werken optimaal bij 80% belasting.

een 650W voeding die 100W server aan gaat sturen is niet nuttig. Kijk ook naar het verlies/efficiency. Hoe meer verlies in de voeding hoe hoger de power drain.

Beste voeding size = hardware requirements W / 0,8
drain uit stopcontact: hardware requirements / efficiency.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan