• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

10 resultaten uit wedstrijd met schifting

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayceeBE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
1
Hallo iedereen,

Ik zit met de volgende situatie, ik heb een wedstrijd gedaan waarbij de deelnemers
  1. de wedstrijdvraag moeten beantwoorden (vooraf bepaald welke mogelijkheden)
  2. schiftingsvraag beantwoorden (aantal deelnemers)
  3. plaats waar geschenk wordt opgehaald (vooraf bepaald welke mogelijkheden)

Nu zou ik die resultaten moeten filteren zodat per plaats de 10 mensen worden weergegeven die het dichtst bij het aantal deelnemers zit (schiftingsvraag) en correct hebben geantwoordt.

(Of als iemand mij gewoon kan zeggen hoe ik die 10 mensen eruit kan halen als ik gewoon manueel een selectie maken van de mensen van 1 plaats, dan ben ik ook al geholpen)

Ik heb een voorbeeld in attachment gestoken. de resultaten zijn al geordend per locatie; vervolgens op antwoord, en dan op de schiftingsvraag.

Ik weet dat dit kan (heb dit vroeger in men opleiding eens gezien) maar de laatste 3 jaar heb ik excell amper nog gebruikt. Ben al ettelijke uren aan het googlen geweest maar gebruik de verkeerde zoektermen ofzo denk ik.

Hopelijk kan er iemand helpen of toch al zeker een duwtje in de juiste richtig geven! Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • testing.xls
    53,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Als je in cel D1 zet: score.
Zet in D2: =ABS(B2-555) waarbij 555 het antwoord van de schiftingsvraag is.
dubbelklik op de vulgreep van D2 (het kruisje rechts onder).
selecteer A1 t/m D655 >> sorteren op: meeting , vervolgens op score > OK.
Vervolgens met een auto filter filteren op het juiste antwoord van de wedstrijdvraag.

Of bedoelde je het anders?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan