100(0)% freez

Status
Niet open voor verdere reacties.

Internall

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Hoi helpers,

Alseerst mijn specificaties:
CPU: AMD X2 4000+
Mobo: Asus A8V
Ram: 2x 512 Kingston DDR PC3200
Graka: Ati Radeon X1950pro
HD: 120gb Maxtor
Voeding: 350watt

Over dit probleem heb ik al eerder een bericht gepost, deze is verouderd. Ik ben ondertussen meer wijzer geworden over de staat van m'n pc.

Even een inleiding:
M'n pc heeft 1/1.5 jaar lang zonder problemen gewerkt, maar 2 maanden geleden kwam het gedonder. Elke keer na 5/6uur freezde m'n pc voor 100% geen geluid, stilstaand beeld, muis kon je niet bewegen. Alle fans bleven draaien in de pc. Ik computer restarten. Hetzelfde liedje. Naarmaten de dagen vorderde kwamen de freezes steets sneller tevoorschijn (naar mijn gevoel).

Als ik nu mijn pc aan wil zetten. Dan krijg je maar 1 op de 5 keer beeld. De andere 4 keer blijft de monitor op stand-by en gaan de fans wel gewoon draaien. Als de pc hier wel doorheen komt. Loopt hij vast of bij het windows laad balk, of als ik net 10minuten in windows bezig ben. laatstaan gamen, dan loopt ie al helemaal snel vast.

wat ik allemaal geprobeerd heb tegen dit probleem (of wat het zowizo, naar mijn mening, niet kan zijn.):

-Malware, spyware kan het niet zijn. Ik heb een frisse windows xp pro x64 geinstalleerd.
-Cpu kan het niet zijn, ik heb mijn AMD X2 verwisseld met een AMD athlon 3000+ problemen blijven het zelfde
-Videokaart heb ik verwisseld met een Ati radeon 9250, problemen blijven het zelfde.
-Ram heb ik 4verschillende ramlatjes één voor één geprobeerd. Problemen blijven het zelfde.

Nou blijft voor mij de voeding en de mobo over. Maar welke van de twee is het? Graag een reactie hier op.

Bedankt! :thumb:

Nou blijft voor mij de voeding en de mobo over. Maar welke van de twee is het? Graag een reactie hier op.

Bedankt! :thumb:

Het zou ook nog je harddisk kunnen zijn. ;) Als deze bad sectors bevat en deze zijn niet gemarkeerd, of de harddisk staat op het punt van overlijden, dan kan dat ook freeze's veroorzaken. Voeding lijkt me overigens de meest logische van de 2 je noemt.

Ik denk veel eerder aan een probleem met de voeding.
350W is al aan de krappe kant voor dat systeem en als het ook nog eens geen A-merk is, dan....

okee. Ik heb dit probleem op een aantal forums gepost. Iedereen zegt dat het m'n voeding is. Ik heb net zalman 450watt voeding besteld. Kan ik weer een tijdje vooruit

Bedankt allemaal:thumb:

slotje wat mij betreft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan