100 mbit is 3 mbit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbrderksen

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft een draadloos netwerk met een theoretische snelheid van 100 mbit van Sitecom. Echter, de effectieve snelheid is maar 3 mbit. Het maakt niet uit waar hij de apparatuur plaats, hij heeft ze nu naast elkaar staan. Hij heeft alle kanalen al geprobeerd (alle 13) en heeft ook al gekeken of het toevallig aan de WEP sleutel lag.

De ontvangst van beide pc's is Uitstekend, dus daar ligt het niet aan. Het enige probleem is dat de snelheid gewoon 3 mbit is.

Ik zou zelf niet weten wat het probleem is, maar misschien heeft een van jullie een idee?

Alvast bedankt

heeft ie wel 100mbit netwerkkaartjes?

1x je vraag plaatsen is voldoende, sterker nog het mag maar 1x.

link

Draadloze netwerkapparatuur halen nooit hun aangegeven snelheid, elke test die ik lees komt met die conclusie. Ik denk dat je met de genoemde snelheid in je handen kunt knijpen.

klopt niet

Bedankt voor de reacties, maar hier schiet ik nou niet bepaald veel mee op. Ja op elke pc zit een 100 mbit kaartje. alle apparatuur is van Sitecom. We zitten nu nog steeds met het probleem hoewel het half is opgelost. Hij heeft 3 systemen staan, waarvan er op dit moment 2 op de volledige 100 mbit werken. De andere echter niet. 2 pc's hebben windows xp en 1 pc heeft windows 2003 enterprise. 1 van XP en 1 van 2003 heeft nu dus een 100 mbit verbinding, echter de andere heeft er een van 1 mbit. het ligt dus niet aan het besturingssysteem. En de volledige snelheid IS dus wel te halen met de apparaatuur. De ontvangst is nog steeds Uitstekend, dus daar ligt het niet aan.

Kunnen jullie me helpen? Bedankt!

Heb je al een oplossing?
Wat heb je veranderd dat je nu wel 100Mb haalt?

Ik zelf heb ook deze problemen alleen met een 11Mb set-up.

Ik haal maar 11% van de capaciteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan