1000 euro game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik jou was zou ik toch een processor met een K erachter nemen (i7 4770K, i5 4670k, etc) zodat je kan overclocken. Je neemt namelijk niet voor niets een goede koeling (tenzij je natuurlijk voor stilte gaat, maar met zo'n ding betwijfel ik dat). Als je later nog een videokaart wilt kopen om ze in SLI te zetten zou ik een betere PSU kopen, maar 600w voldoet hiervoor. Een i7 processor is trouwens meer bedoeld voor video editing dan voor gamen. Met een i5 4670k en een i7 4770k zit in gamen geen of weinig verschil voor toch aardig veel geld.
Kortom, ga je voor video editing, neem een i7 4770k, ga je daar niet voor, i5 4670k.

is 16 gb RAM ook niet een beetje overkill voor gamen? 8 gb is volgens mij voor (bijna) alle games meer dan genoeg

Ja, 8GB is genoeg. Zolang je puur aan het gamen bent en niet aan video editing doet is dit gewoon genoeg.

Het is echt alleen voor gamen, dus als ik dan die i5 zou kopen zou ik ook gewoon Battlefield etc. op ultra kunnen spelen? En wat is precies het risico van overclocken want ik had ergens gelezen dat je pc dan oververhit kan raken.

edit: stel dat ik nog een videokaart erbij koop, hoeveel draagt dat dan bij aan de prestaties van de computer ivb met games?

Laatst bewerkt:
Videokaart is belangrijker dan processor bij het gamen, in het algemeen is de videokaart tot 2.5x zo duur als de processor :)

Neem hier is een kijkje tweakers bestbuy guide juli (Mainstream game systeem 1000 euro)
- http://tweakers.net/reviews/3595/4/desktop-best-buy-guide-juli-2014-mainstreamgamesysteem.html < Deze componenten zijn het meeste waar voor je geld, extra info kan je terug vinden in de genoemde guide ^^

Eventueel zou je de processor koeler achterwege kunnen laten en een goedkopere kast nemen like:
- http://tweakers.net/pricewatch/354340/bitfenix-shadow.html > Bespaard je weer 50 euro, zou je de pc kunnen laten assembleren voor dat bedrag.

Laatst bewerkt:
Die guides zien er wel goed uit zal ik zeker even gaan doorlezen :thumb:

Maakt het ook nog uit wat voor bestuurssysteem je neemt, want de prijzen van de windows 8 versies verschillen nogal.

je kan beter een z97 moederbord nemen bijvoorbeeld deze ---> link en er is ook een cashback actie als je dit moederbord neemt met een intel i5/i7 k processor --->link en voor het besturingssysteem kan je gewoon deze nemen --->link

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik mijn loon voor de 7de binnenkrijg dan zou dat inderdaad een goede optie zijn.

Ik heb nu dus gewoon de hele guide van tweakers overgenomen en ben van plan om deze bij azerty te bestellen. Er is alleen een probleempje ze hebben de Crucial MX100 niet op voorraad, wat is het beste alternatief denken jullie?

Hoi,

Der samsung evo 840 is beste alternatief of de nieuwe 850 serie maar is duurder

Laatst bewerkt:
Ik heb net m'n pc binnengekregen, kan ik gewoon alle kabels van mijn vorige computer in deze knallen? (Zoals jullie waarschijnlijk merken heb ik hier nog niet zo heel veel ervaring mee :p )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan