• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1000x - weghalen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik heb een probleem. Voor mijn werk heb ik een Excelsheet gevuld met 1000 telefoonnummers. Deze heb ik ingevoerd als:

06-********

Nu moet deze sheet geïmporteerd worden in een sms programma. Alleen accepteert dit progje alleen maar 06 nummers zonder dat streepje.......:rolleyes:

Nu kan ik natuurlijk 1000 keer dezelfde handeling gaan doen, maar ik vroeg mij af of dat ook anders kon.

Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat dank.

Oki

Misschien dat dit lukt.
Ga in excel naar bewerken. Klik dan op zoeken. Klik in het venster op vervangen.
Tik bij zoeken naar: -
Zet dan de cursor in het vak bij vervangen door en druk 1 keer de spatie in.
Klik dan op alles vervangen. Nu is het streepje bij alle nummers weg, maar heb je er wel een spatie tussen staan. Hoe die weg kan weet ik helaas niet, behalve handmatig dan.

Hahahaha, ja dat is een mooie oplossing. Dan hoef ik de streepjes niet weg te halen, maar de spaties :thumb: :) .

Maar ik ga het wel proberen. Mogelijk leest het sms programma de spaties niet en accepteert het deze samenstelling.

Bedankt!

Ik heb het thuis al even geprobeerd en het lukt niet....

Ik kan het - vervangen door niets, alleen is dan de 0 weg (van 0665656565), het wordt dan dus 665656565..... Dan moet ik 1000x een 0 gaan typen. Ik heb vershillende celeigenschappen geprobeerd, maar nee dus.... :confused:

Oki.

Laatst bewerkt:
Wel de celeigenschappen aanpassen.
Speciaal 00########
Anders valt de 0 aan het begin van het nummer weg

Nou ik heb hier ook een vraagje over, ik hoop dat dat kan.

Bij mij lukt het volgens Excel alleen haalt hij de x (het betreft namelijk een x tussen getallen in) niet weg, ook vindt het in andere cellen een x terwijl ik toch wel de juiste cellen heb geselecteerd.

Kan iemand mij hierbij helpen?

groet,

alex

Laatst bewerkt:
Beste helpalex,

Maak hier even een aparte vraag van, in plaats van dat je in gaat op de vraag van een ander.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan