100Mhz of 133Mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

crippy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2001
Ik heb in mijn moederboard (asus p2b f) 2x 128mb (100Mhz) geheugenbankjes zitten.
En een P3 450 Mhz.

Kan ik hiernaast een geheugenbankje van 256mb(133Mhz) plaatsen?

Of moet deze ook 100Mhz zijn?

Vr. Gr. Crippy.

In principe kan je hem er gewoon bij instoppen, alleen zal het geheugen wel op 100mhz gaan lopen denk ik.

Als je een 133 mhz erin zet dan wordt de helft van het aantal mb's maar gegeven, dus altijd een 100 mhz erin doen

Liever niet doen, gewoon geheugen kopen met de zelfde snelheid, heb de de minste kans op (latere) hardware problemen.

Geplaatst door Withaar
Liever niet doen, gewoon geheugen kopen met de zelfde snelheid.

Met welke reden? Volgens de standaard moet het gewoon naast elkaar passen. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Enige wat belangrijk is dat veel moederbordjes uit die tijd geen enkelzijdig geheugen accepteren.

Oeps ... Klopt...nog even verder gezocht, lekker stabiel moederboard wat inderdaad geen problemen heeft met verschillende geheugens.

OK bedankt.

Moet het een dubbelzijdig geheugen zijn dan?

Dan weet ik waar ik aan toe ben.

Crippy

Laatst bewerkt:
Zelfde vraag voor Intell Sealtle SE 440 BX2

Heb zelfde vraag voor dit moederbord :

Moederbord:Intell Seattle2 SE440BX2 100 MHz (1*AGP, 3*PCI, 1*ISA,
1*shared)

Mijn Dell PIII600 is ook 100Hz en zit wel een bankje van 133 Mhz in en geeft keurig 384 MB aan.

Maar de winkel (informatique) zegt dat alleen de 100 HZ kan maar die kost voor 128 MB net zoveel als de 133 Mhz 256 MB.

133Mhz past er wel in, als het maar dubbelzijdig geheugen is. Helaas is dit zeer schaars bij 133Mhz.

Dit las ik bij Support van Intel

System Memory Combinations
The motherboard has three, dual in-line memory module (DIMM) sockets. Minimum memory size is 16 MB; maximum memory size is 768 MB. The largest DIMM supported at this time is 256 MB using unbuffered 128 Mbit technology parts. The BIOS automatically detects memory type, size, and speed.
The motherboard supports the following memory features:
168-pin DIMMs with gold-plated contacts
66 or 100 MHz SDRAM
Non-ECC (64-bit) and ECC (72-bit) memory
3.3 V memory only
Unbuffered Single- or double-sided DIMMs in the following sizes:

Dus zoals iok het lees past de BIOS snelheid automatisch aan en mogen het zelfs enkel en dubbelzijdige modules zijn
Zie
Intel SE 440 BX-2

Zal het werken met 133 Mhz modules ??

Uit ervaring weet ik dat de enkelzijdige modules van 64 en 128MB wel werken maar enkelzijdig 256 kan een probleem vormen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan